استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیح داد؛

آیا کرونای انگلیسی قدرت کشندگی بالاتری دارد؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی در استان تاکید کرد که مرگ ومیر این بیماری جدید جهش یافته بیشتر است.
کد خبر: ۱۳۰۹۱۵۷

به گزارش جام جم آنلاین مازندران سید فرزاد جلالی با اشاره به سرعت انتقال شدید کرونای انگلیسی اظهار داشت: مرگ و میر بیشتر و ابتلاء به سنین پایین‌تر از ویژگی‌های این ویروس جهش یافته جدید است.

 

وی با بیان اینکه ویروس انگلیسی خود را به مناطق شمالی و مازندران رسانده است، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از دلایل شیوع و اوج گیری دوباره کرونا ذکر کرد و گفت: در روزهای آخر سال، به دلیل مسافرت‌ها، شلوغی بازار و سفر دست به دست هم داد تا دوباره بیماری اوج گیرد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را راهکار اصولی برای مهار بیماری  دانست  و گفت: در حال حاضر نگرانی در زمینه کادر درمانی و بیمارستانی داریم زیرا شاهد افزایش مراجعان و بستری هستیم.

 

جلالی یادآور شد: متأسفانه شمار مرگ ومیر بیماران کرونایی در استان پس از مدت‌ها دو رقمی شده است و نگران هستیم اگر سرعت و شدت بیماری بالا رود نتوانیم پاسخگوی نیازها باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خواستار رعایت و توجه مردم به بهداشت شد و گفت: در صورت تغییر وضعیت رنگ بندی احتمال بازگشت و تشدید محدودیت‌های مشاغل و غیره در استان وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها