فرماندار شهرستان اسکو

کندوان در روز طبیعت بسته است

فرماندار شهرستان اسکو اعلام کرد: کندوان در روز طبیعت به روی گردشگران بسته است.
کد خبر: ۱۳۰۸۹۸۴
فرماندار شهرستان اسکو اعلام کرد: کندوان در روز طبیعت به روی گردشگران بسته است.
به گزارش جام جم آنلاین اذربایجان شرقی ،بابک رضی‌منش اظهار کرد: با مصوبه ستاد استانی و ستاد شهرستانی کرونا برای جلوگیری از تجمع‌های انسانی، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اسکو در شهرها و روستاهای گردشگری این شهرستان طی روز ۱۳ فروردین مصادف با روز طبیعت تعطیل است و شهرداران شهرهای اسکو، سهند و ایلخچی و دهیاران روستاها برابر مقرارت اقدامات لازم را با همکاری عوامل انتظامی انجام می‌دهند.
وی با اشاره به قرار داشتن این شهرستان در وضعیت زرد کرونایی و همچنین افزایش مبتلایان به کرونای انگلیسی، اظهار داشت: وضعیت شهرستان به شدت شکننده است و با کوچکترین غفلت و سهل‌انگاری و تدوام حضور گردشگران، شاهد افزایش میزان مبتلایان و تغییر وضعیت به رنگ نارنجی خواهیم بود.
فرماندار و رییس ستاد کرونای اسکو با اشاره به این نکته که آمار بیماران سرپایی شهرستان در حال افزایش است، بیان کرد: تعداد مبتلایان به ۲ هزار و ۸۵۶ نفر و فوتی‌ها به ۱۴۶ مورد رسیده و در حال حاضر پنج نفر در بیمارستان اسکو بستری هستند.
به گفته وی متاسفانه طی ۲ روز گذشته تعداد ۱۰ نفر به مبتلایان کرونای انگلیسی اضافه شده و تعداد مبتلایان به این ویروس در این شهرستان به ۳۴ نفر رسیده است.
«رضی‌منش» همچنین یادآور شد: با توجه به وضعیت کرونایی روستاهای واقع در مسیرهای گردشگری شهرستان و ممنوعیت اتراق در فضاهای سبز و تفرجگاه‌ها، روستای توریستی و تاریخی کندوان در روز طبیعت به روی مسافران نوروزی و گردشگران بسته خواهد بود.
روستای کندوان با قرار گرفتن در فاصله ۶۰ کیلومتری تبریز و ۱۸ کیلومتری شهر اسکو دارای ۱۵۱ خانوار و ۴۵۰ نفر جمعیت است که به کار کشاورزی و دامداری و صنایع دستی اشتغال دارند.
 این روستا که در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۶ با شماره ۱۸۵۷ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید، به عنوان یکی از عجایب گردشگری ایران و با آب و هوای دلپذیر، جزو آثاری است که پرونده آن از چند سال گذشته در نوبت ارسال برای ثبت جهانی قرار دارد.
روستای صخره‌ای کندوان با قدمت بیش از هفت هزار سال در میان دره‌ ای باصفا و کنار رودخانه پرآبی به همین نام واقع شده و ظرفیت‌های فراوانی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی دارد؛  این مکان جزو یکی از سه روستای شگفت‌انگیز جهان است که فقط ۲ نمونه از آن در آمریکای شمالی و کاپادوکیای ترکیه وجود دارد.  


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها