گروه طالبان به نیروهای خارجی در خاک افغانستان در مورد عدم خروج از این کشور تا پایان ضرب الاجل تعیین شده (یکم ماه مه) هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۰۸۶۶۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، گروه طالبان افغانستان روز جمعه نیروهای خارجی در این کشور آسیایی را تهدید کرد که در صورت عدم اجرای مفاد توافقنامه دولت آمریکا با طالبان مبنی بر خروج نیروهای نظامی خارجی تا یکم ماه مه، فعالیت‌های جهادی خود از سرمی گیرد.
این گروه در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد که اگر ضرب الاجل یکم ماه مه رعایت نشود، طالبان مجبور خواهد شد که به مبارزه جهادی و مسلحانه خود علیه نیروهای خارجی تا آزادسازی افغانستان ادامه دهد.
این در حالی است که «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده روز پنج شنبه در نخستین کنفرانس خبری خود به صراحت گفت که خروج کامل نیروهای آمریکا از این کشور تا یکم ماه مه کاری دشوار خواهد بود!
از سوی دیگر، قانونگذاران آلمان نیز شامگاه پنج شنبه (به وقت برلین) قانون جدیدی را تصویب کردند که به ارتش آلمان اجازه می‌دهد تا ۱۳۰۰ نیروی نظامی این کشور در پوشش نیروهای ناتو تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ در خاک افغانستان باقی بمانند. گفتنی است که مصوبه کنونی برای عملیات نیروهای آلمان در خاک افغانستان تا پایان ماه مارس منقضی می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها