علی‌رغم وعده‌های انتخاباتی بایدن، یک رسانه آمریکایی گزارش داد در حال حاضر دولت آمریکا بیش از 15 هزار کودک بدون همراهی یک سرپرست را در مراکز نگهداری مرزی در بازداشت خود دارد.
کد خبر: ۱۳۰۸۳۰۸

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس نیوز» روز شنبه گزارش داد تعداد کودکان مهاجر که در بازداشت آمریکا به سر می‌برند، از ۱۵ هزار نفر فراتر رفته است.

بررسی سوابق از سوی این رسانه نشان داد دولت آمریکا ۱۵ هزار و ۵۰۰ خردسال مهاجر بدون همراه (سرپرست) را در بازداشت خود دارد که بیش از پنج هزار نفر از آن‌ها در حال حاضر در مراکز نگهداری با سازه‌های چادری که از سوی گمرگ و حفاظت مرزی (CBP) آمریکا اداره می‌شوند و سایر مراکز در مرز آمریکا و مکزیک نگهداری می‌شوند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، «مارک وبر» سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در گفت‌وگو با این شبکه تایید کرد که این وزارتخانه حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ خردسال بدون سرپرست را در مراکز اضطراری و پناه‌گاه‌های دارای مجوز از سوی ایالت‌ها اسکان داده است.

بنبار اعلام این رسانه خبری، خردسالان مهاجر بدون سرپرست ۱۳۶ ساعت را به طور میانگین در بازداشت گمرک و حفاظت مرزی به سر می‌برند که از محدودیت زمانی قانونی ۷۲ ساعته بیشتر است.

سی‌بی‌اس گزارش داد مقامات مرزی روزانه با بیش از ۵۰۰ خردسال بدون سرپرست در ۲۱ روز گذشته مواجه شده‌اند و انتظار می‌رود تعداد خردسالانی که در ماه فوریه بازداشت شدند از نه هزار و ۴۰۰ نفر فراتر رود.

این گزارش در حالی منتشر شده که دولت بایدن به دلیل عملکردش در قبال خیل عظیم مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک با انتقاد روبروست. جمهوری‌خواهان افزایش مهاجران را تغییر سیاست‌های مهاجرتی سخت‌گیرانه دولت ترامپ از سوی بایدن عنوان می‌کنند.

در همین حال، مدافعان پناهندگان و روزنامه‌نگاران خواستار شفافیت بیشتر درباره مراکز نگهداری از کودکان مهاجر هستند. تاکنون از داخل این ساختمان‌ها که هزاران کودک در آن‌ها نگهداری می‌شوند، تصویری در دولت بایدن بیرون نیامده است.

یک مقام دولت آمریکا روز پنجشنبه گفت که ۱۴ هزار خردسال در بازداشت فدرال هستند که بیش از نه هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها تحت مراقبت وزارت بهداشت و خدمات انسانی و چهار هزار و ۵۰۰ نفر را اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا نگهداری می‌کند.

پیشتر «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در مصاحبه‌ای با شبکه «فاکس نیوز» گفت سیاست مهاجرتی جو بایدن تاثیرات منفی بر آمریکا خواهد داشت که از جمله آن‌ها «بحران امنیت ملی» است.

وی مدعی شد کاهش کنترل مرزی ممکن است در نهایت مورد سوءاستفاده نه تنها مهاجران بلکه تروریست‌هایی که به دنبال آسیب زدن به این کشور هستند، قرار بگیرد.

در دوران ریاست‌ جمهوری ترامپ، سیاست‌های سختگیرانه برای پناهجویان بسیار شدت داشت و اخبار زیادی از بازداشت کودکان مهاجر و قرار دادن آنها در شرایط نامناسب منتشر می‌شد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی چهار سال گذشته بود. وی ایده ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین شود.

علی‌رغم آنکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا به محض ورود به کاخ سفید، کار خود را با لغو سیاست‌ های مهاجرتی ترامپ آغاز کرد، اما هنوز اقدام ملموسی در این زمینه صورت نگرفته است.

خبرگزاری رویترز اخیراً گزارش داد نیروهای مرزبانی آمریکا در ماه فوریه نزدیک به یکصد هزار مهاجر را در مرز مکزیک و آمریکا بازداشت کردند. رویترز افزود این رقم بالاترین رقم بازداشت مهاجران در ماه فوریه از سال ۲۰۰۶ به این سو به شمار می‌رود.

این رسانه انگلیسی نوشته این ارقام که قبلاً گزارش نشده‌اند نشان‌دهنده موج گسترده ورود مهاجران به مرز جنوب غربی آمریکا در شرایطی است که انتظار می‌رود بایدن برخی از سیاست‌های سخت‌گیرانه ترامپ علیه مهاجران را کنار بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها