رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خبر داد

پیشرفت 19.7 درصدی هسته کلیدی توسعه زیرساخت های کالبدی

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

ضرورت پیاده سازی اکوسیستم خلاقیت و نوآوری در صنایع آذربایجان شرقی

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر ضرورت پیاده سازی اکوسیستم خلاقیت و نوآوری در صنایع مهم استان مثل کفش، لوازم خانگی و حوزه سلامت تاکید کرد
کد خبر: ۱۳۰۷۶۹۱
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی  پرویز محمدزاده پیش از ظهر امروز در جلسه مدلسازی اکوسیستم فناوری در حوزه سلامت، اظهار کرد: خلاقیت و نوآوری مقوم اصلی توسعه جوامع به شمار می رود و جامعه ای توسعه خواهد یافت که نوآوری در آن جریان داشته باشد.
وی نوآوری را محرک اصلی رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی در کشورهای مختلف خواند و افزود: نوآوری برای شرکت ها و کشورها بسیار حیاتی بوده و می تواند بسترهای رقابتمندی بنگاه های اقتصادی و کسب و کارها را در عرصه های ملی و بین المللی مهیا سازد.
محمدزاده با بیان اینکه وارد شدن به کسب و کارهای سلامت بسیار سخت بوده و دانش فنی زیادی می‌طلبد، اذعان داشت: باید با تنظیم مناسب قوانین و مقررات و جلوگیری از انحصارگرایی ضمن صیانت و ارتقاء سلامت مردم، فضای رقابتی را در این حوزه ایجاد کرده و نوآوری را در این عرصه ارتقاء دهیم.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان متذکر شد: اگر قوانین و مقررات در این عرصه به خوبی تنظیم نشود، موجبات ایجاد انحصار و کاهش رفاه اجتماعی را فراهم خواهد آورد.
وی ابراز داشت: برای پیاده سازی و ارتقاء اکوسیستم فناوری در حوزه سلامت در ابتدا باید به اجزاء سیستم شامل دینفعان، ذیربطان، دست اندرکاران حوزه سلامت، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی علوم پزشکی، شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده های حوزه سلامت و صندوق های نوآوری و شکوفایی خطرپذیر VC، توجه شود.
محمدزاده بر لزوم توجه به روابط بین این اجزاء نیز تاکید و تصریح کرد: قوانین و مقررات رسمی حاکم بر فعالیت ها و کسب و کارهای حوزه سلامت، همچنین رویه ها، فرهنگ ها و عرف های جامعه، قواعد بازی در این حوزه را مشخص می کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها