نماینده مردم آمل در مجلس خبر داد

طرح سوال از وزیر کشور بخاطر معضل پسماند در شمال

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مازندران :

وضعیت زباله و پسماند استان مازندران مناسب نیست

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، صادرات را نیاز جدی برای توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: باید ظرفیت های لازم برای صادرات را فراهم کنیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور، صادرات را نیاز جدی برای توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: باید ظرفیت های لازم برای صادرات را فراهم کنیم.
کد خبر: ۱۳۰۷۵۶۶

به گزارش جام جم آنلاین مازندران ، حجت الاسلام حسن درویشیان صبح یکشنبه همزمان با سفر استانی رئیس قوه قضائیه از مازندران ، در بازدید از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان مازندران، یکی از نیازهای کشور را برای تنظیم بازار، صادرات، ذخیره سازی و استانداردسازی، پایانه‌های صادراتی دانست و خواستار توسعه آن شد.وضعیت زباله و پسماند استان مازندران مناسب نیست

 

وی با تاکید بر حمایت از واحدهای صادراتی به ویژه در مواقع بحران گفت: امروز با بحران مرغ مواجه هستیم و اگر این واحد زودتر راه اندازی و فعال می‌شد، بخشی از مشکلات حوزه توزیع را شاهد نبودیم.

 

حجت الاسلام درویشیان  با اشاره به اینکه نیاز جدی ما در توسعه اقتصادی، صادرات است، افزود: در کنار تأمین نیازهای داخلی کشور به دلیل افزایش روز افزون تولید در زمینه میوه و پروتئین باید ظرفیت‌های لازم را برای صادرات فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه پایانه صادراتی در صادرات میوه و محصولات کاربرد خوبی دارد، افزود: تاکنون محصولات آن به کشورهای مختلف شامل روسیه، قطر و دیگر کشورها صادر شده است و باید از آن حمایت شود.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، سرمایه در گردش را از جمله نیازهای پایانه صادراتی برشمرد و گفت: باید بانک‌های کشور برای تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز کمک کنند زیرا بخش زیادی از واحدهای پیش بینی شده هنوز راه اندازی نشده است.

 

وی درباره نیروگاه زباله سوز ساری گفت: متأسفانه وضعیت زباله و پسماند استان مناسب نیست و سال‌ها پیش باید زباله سوز ساری راه اندازی می‌شد.

 

این مسئول ظرفیت زباله سوز ساری را ۴۵۰ تن در روز بیان کرد و گفت: این نیروگاه می‌تواند زباله را تبدیل به برق کند و قرار شد مسائل این نیروگاه پیگیری شود و پیمانکار وعده داد سه ماه پس از ساخت ابنیه، نسبت به تجهیز آن اقدام کند و در نهایت ظرف شش ماه راه اندازی شود.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: این نیروگاه علاوه بر زباله ساری، مشکل زباله شهرهای اطراف را حل می‌کند و وضعیت نابسامان شیرابه‌های تولید شده را رفع می‌کند زیرا این شیرابه‌ها به دریا، آب شرب و کشاورزی نفوذ می‌کند.

 

وی زباله و پسماند را مشکل دیرینه مازندران و گیلان دانست و گفت: سازمان بازرسی این مسئله را پیگیری کرده و پیشنهادهای اجرایی را به مسئولان ارائه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها