رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مانور سلامت نوروزی 1399-1400 به صورت متمرکز و با حضور تیم های نظارتی تمامی شهرستان ها در مرکز استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۰۷۵۱۴

به گزارش جام جم آنلاین لرستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در ایام نوروز کارهای نظارت بازرسان بهداشت محیط دو برابر خواهد شد.

دکتر محمدرضا نیکبخت عنوان کرد: در طرح سلامت نوروزی که از بیست و پنجم اسفندماه آغاز می شود 320 بازرسان در دو نوبت صبح و عصر کار نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: هم استانی ها می توانند هر گونه تخلف بهداشتی را به سامانه شبانه روزی 190 گزارش دهند تا بازرسان ما به محل مورد نظر مراجعه و مشکل را بررسی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به رعایت 60 درصدی پروتکل های بهداشتی توسط مردم استان، اظهار کرد: وضعیت زردی که استان ما در حال حاضر دارد به جز با همکاری مردم میسر نمی شد.

دکتر نیکبخت افزود: البته این بدان معنا نیست که ما در وضعیت بی خطری قرار داریم.
وی ادامه داد: متاسفانه در برخی استانهای همجوار ما شرایط بحرانی است و این یک خطر بالقوه است.

رئیس دانشگاه گفت: تردد بین استانی به ویژه در ایام نوروز باید با دقت و شدت کنترل شود چرا که غیر از این می تواند وضعیت استان ما را به سمت قرمز و بحرانی بکشاند.

دکتر نیکبخت در ادامه وظیفه مرکز فوریت های پیش بیمارستانی استان در ایام نوروز را در کنار بازرسان بهداشت محیط بسیار حیاتی قلمداد کرد و عنوان کرد: در این ایام 75 پایگاه اورژانس شهری و بین جاده ای به صورت شبانه روزی آمادگی ارائه ی خدمات اورژانس را دارند.

وی ادامه داد: در سالجاری 127 تکنسین فوریت های پزشکی را با آزمون جذب کردیم که بخش مهمی از نیازهای انسانی ما در بخش اورژانس را مرتفع خواهد کرد.

رئیس دانشگاه اظهار کرد: از معاون درمان دانشگاه انتظار داریم برنامه ی منسجمی برای حضور متخصصین جراحی عمومی، قلب، اطفال، بیهوشی و طب اورژانس را در ایام تعطیلات نوروز تنظیم کنند.

دکتر نیکبخت: نباید شرایطی به وجود آید که بیماران در این ایام سرگردان باشند.

وی تصریح کرد: معاونین دانشگاه به ویژه معاونین بهداشت، درمان و غذا و دارو و همچنین مسئولین سازمان فوریت های پیش بیمارستانی و مراکز بهداشت در ایام نوروز باید با حضور مستقیم خود برنامه ها را نظارت کنند.

رئیس دانشگاه در پایان با اشاره به تأمین و جذب اعتبار 2000 میلیارد ریالی برای تکمیل بیمارستان نیایش خرم آباد، گفت: تمامی برنامه ها و اقدامات انجام شده حوزه ی سلامت در سال 1399 را طی روزهای آینده برای مردم تشریح خواهیم کرد.

قابل ذکر است مانور خودرویی سلامت نوروزی 1399-1400 با هدف ایجاد حساسیت در سطح جامعه به منظور رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی مقابله با کووید19 و همچنین رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی به منظور کنترل وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، بین راهی و سامانه های آبرسانی به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماریهای واگیر به خصوص بیماریهای منتقله از راه آب و غذا از محوطه ی ستاد دانشگاه علوم پزشکی لرستان آغاز و در ادامه با مسیر خیابان شریعتی، خیابان علوی و خیابان امام خمینی(ره) ادامه و به پایان رسید.

در این مانور علاوه بر خودروهای بازرسی بهداشت محیط و فوریت های پزشکی، خودروهایی از نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، اداره راه و شهرسازی و سازمان بسیح حضور داشتند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها