مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ۸۰ درصد از مجموع ۶۱۷ گلزار شهدای ۶ هزار و ۳۷۶ مزار شهید این استان ساماندهی شده است.
کد خبر: ۱۳۰۷۴۹۶

به گزارش جام جم آنلاین لرستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ۸۰ درصد از مجموع ۶۱۷ گلزار شهدای ۶ هزار و ۳۷۶ مزار شهید این استان ساماندهی شده است.
 محمود زرین‌جویی افزود: ساماندهی حدود ۲۰۰ مزار در دست اقدام است که تا پایان تیرماه سال آینده تمام می‌شود.
 
وی ادامه داد: با احتساب این مهم، حدود ۹۰۰ مزار شهید و ۱۱۵ مزار جاویدالاثر باقی‌مانده است که انتظار می‌رود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های عضو کارگروه ساماندهی گلزار شهدا برای ساماندهی این تعداد همکاری کنند.

زرین جوئی تصریح کرد: ساماندهی گلزار شهدا از طریق اختصاص اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه بر عهده بنیاد شهید است اما حفظ، نگهداری، تعمیرات، آراستگی و پاکیزگی محیط  براساس ماده ۱۱ قانون جامع ایثارگران، در شهرها بر عهده شهرداری و در روستاها دهیاری است.

وی ادامه داد: دیواره ساحلی گلزار شهدای شهرستان معمولان در سیل فروردین ۹۸ تخریب شده است و برخی مزار مطهر شهدا تنها ۲ متر با دیواره رودخانه فاصله دارد.

مدیرکل بنیاد شهید لرستان بیان کرد: سال گذشته برای این مهم بودجه‌ای لحاظ نشد اما با پیگیری‌های متعدد و مکاتبات صورت گرفته، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان دستور انجام این مهم را به آب منطقه‌ای داده است.

زرین جویی گفت: ابلاغیه پنج میلیارد تومان در حال حاضر با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درآستانه موافقتنامه است و در صورت تحقق، این طرح به مناقصه گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: با عقد تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه کار تعمیر دیواره ساحلی گلزار شهدای شهرستان معمولان فروردین ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها