استاندار در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان عنوان کرد؛

استمرار تولید محتواهای رسانه‌ای از خطرات عادی‌انگاری کرونا

استاندار در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی تصریح کرد

هدف‌گذاری ۷۲۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی از استان گیلان برای سال آینده

استاندار گیلان با اشاره به هدف‌گذاری ۷۲۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی از استان برای سال آینده، نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی برای رشد بیش از پیش صادرات را مورد تاکید قرار داد و گفت که باید مرز تا آخرین روز سال، برای انجام فرآیندهای صادرات، بصورت شبانه روزی فعال باشد.
کد خبر: ۱۳۰۷۳۱۲

به گزارش جام جم آنلاین گیلان، دکتر ارسلان زارع  در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و شورای مبادلات مرزی استان که با حضور معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت و نیز معاون امور استان های اتاق بازرگانی ایران برگزار شد؛ با اشاره به اینکه گیلان شرایط نقش آفرینی در افزایش توسعه صادرات و تولید ناخالص ملی را داراست، افزود: سازمان توسعه تجارت و اتاق بازرگانی ایران، می توانند نقش موثری در توسعه اهداف صادراتی گیلان ایفا کنند.
وی وجود ۲۷۰ کیلیومتر نوار ساحلی، راه های ارتباطی زمینی و دریایی، شبکه ترکیبی حمل و نقل، بنادر آستارا، انزلی و به زودی دسترسی به کشورهای مختلف با بازار مصرفی ۳۰۰ میلیون نفری با اتصال باقیمانده راه آهن رشت-بندرکاسپین را از ظرفیت ها و پتانسیل های بالای گیلان عنوان کرد.
استاندار گیلان ادامه داد: تفاوت معنادار رشد مثبت صادرات از گیلان، به سبب بهره مندی از این فرصت ها و تلاش تجار و بازرگانان فعال استان است.
نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: در ارتباط تصویری با استانداران کشورهای همسایه همواره به جایگاه بازرگانان ماهر ، علاقمند و مورد اعتماد کشورهای هدف اشاره می شود.

وی با بیان اینکه موقعیت و اقلیم مناسب طبیعی و خاک حاصلخیز برای تولید انواع محصولات کشاورزی به ویژه در بستر گلخانه این تولیدات را مورد تقاضای همسایگان شمالی قرار داده، افزود: دسترسی نزدیک به بنادر آستراخان و آکتائو در شرایط کنونی ، بسیار راهگشا بوده است.
استاندار گیلان افزایش ۴۶ درصدی حمل و نقل دریایی و رشد ۶۹ درصدی صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا از گیلان را نشان از اهتمام جدی صورت گرفته در بخش توسعه صادرات دانست و گفت: شناسایی و آسیب شناسی مقررات و ضوابط چالش آفرین در مسیر صادرات، در دستور کار قرار گرفته تا از طریق مراجع ملی نسبت به رفع آنها اقدام شود.
وی استفاده از کشتی های رو - رو و تقویت بخش حمل و نقل را از مولفه های تأثیرگذار در بخش صادرات ذکر و خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی می تواند بسترساز رشد بیش از پیش صادرات باشد.
دکتر زارع هدفگذاری ۷۲۰ میلیون دلاری در بخش صادرات گیلان برای سال ۱۴۰۰ را نیازمند همکاری و حمایت سازمان های ملی در بخش سخت‌افزاری و نرم افزاری و ارتقاء تجهیزات و امکانات دانست و گفت: حمایت از ایجاد پایانه گل و گیاه استان با کمک های بلاعوض یا یارانه تسهیلات، می تواند در این بستر نقش آفرین باشد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته علیرغم شیوع ویروس کرونا در گیلان لحظه ای صادرات متوقف نشد، افزود: انتظار می رود در سال جاری که شرایط مطلوب تر است؛ شاهد تلاش بیش از پیش در انجام صادرات بی وقفه باشیم.
نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری اینکه باید مشکلات احتمالی بازرگانان از طریق اتاق بازرگانی به کارگروه تسهیل و رفع موانع و رونق تولید ارجاع تا برطرف شود، گفت: ایجاد زنجیره صادرات بزرگ مقیاس با نگاه سیستمی از مرحله تولید تا مصرف ، مورد انتظار است.
وی ابراز امیدواری کرد که با نگاه راهبردی، نظارتی و هدایت گری بخش دولتی و تصدی گری بخش خصوصی ، شاهد رونق بخش صادرات باشیم.
در این جلسه مدیرکل گمرک بندرانزلی گزارشی از مسائل مرتبط با تجارت خارجی استان، زیرساخت های مورد نیاز و مسائل و مشکلات مرتبط با مبادلات مرزی را بیان داشت.
معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران نیز تحلیل تجارت خارجی کشور در سالجاری و برنامه سال آینده را عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها