مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام خبر داد؛

دومین روز جستجو برای یافتن راننده مفقود شده در رودخانه سیمره

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از افتتاح ۵ خانه هلال به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری در قالب طرح یاس و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) ویژه مددجویان کمیته امداد در شهرستان های ایلام، چوار و دره شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۷۲۷۴

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ علی اصغر علی اکبری گفت: در راستای توانمند سازی جوامع محلی و افزایش دانش و مهارت مردم روستا در مقابله با بحران‌ها و مخاطرات طبیعی و سرعت بخشی به امدادرسانی در حوادث، امروز ۵ خانه هلال ویژه مدد جویان کمیته امداد با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در مناطق شهری و روستایی شهرستان های ایلام، چوار و دره شهر افتتاح شدند.

 

وی اظهار داشت: این خانه ها در قالب طرح یاس و در راستای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در ابعاد فرهنگی، روان‌شناختی و اجتماعی با همکاری جمعیت هلال‌احمر و کمیته امداد در استان ایلام آغاز شده است.

 

علی اکبری ادامه داد: در این طرح از ظرفیت جامعه مددجویی به عنوان نیروی امدادی و داوطلب در خانه‌های هلال سراسر استان بهره‌گیری می شود. 

 

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر در قالب طرح یاس، ارائه آموزش‌های امدادی لازم به مددجویان در زمینه شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی و ساماندهی افراد در خانه‌های هلال را انجام می دهد. 

 

وی گفت: پس از دریافت آموزش‌های لازم، از ظرفیت مددجویان کمیته امداد در خانه های هلال سراسر استان در مواقع بحران با رویکرد ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری خانواده و جامعه محلی استفاده خواهد شد.

 

وی افزود: در حقیقت خانه هلال یک شعبه کوچک است که تمامی فعالیت ها و خدمات یک شعبه رسمی جمعیت هلال احمر در فرایند فعالیت آن لحاظ شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: اعضای مستقر در خانه‌های هلال، داوطلب و اعضا هلال احمر هستند و خانه‌های هلال نیز کاملا به شکل مردمی و با محوریت داوطلبانه اداره می‌شوند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام افزود: تاکنون ۵۲ خانه هلال در سطح استان فعال بوده و در مناطق شهری و روستایی آموزش های همگانی امداد و کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات به مردم ارائه می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها