در حالی که نرخ ابتلا به کرونا در برخی از کشورهای جهان پایین آمده است شیوع گونه های جهش یافته در جهان می تواند تمام معادلات را به هم بریزد.
کد خبر: ۱۳۰۶۹۴۰

به گزارش جام جم آنلاین ، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های مختلف جهان را اینجا بخوانید:

 

*تکنولوژی به کمک بشر می آید تا شناسایی بیماری کرونا در میان افراد راحتتر شود. اکنون یک اپ مخصوص تشخیص علائم اولیه بیماری کرونا طراحی شده است که از روی شدت صدای سرفه افراد کرونا را تشخیص می دهد. این اپ بر اساس الگوریتم های مشخص و متعددی می تواند بیماری فرد را تشخیص بدهد.

 

*برخی از پزشکان بر این باورند افرادی که در ابتلای آلوده شدن به ویروس کرونا علائم ملایمی از بیماری را نشان می دهند دوره طولانی تری برای درمان خواهند داشت. نرخ ابتلا به «کرونای طولانی» همچنین برای افرادی که بستری هم نمی شوند زیاد است.

 

*تحقیقات نگران کننده در رابطه با بیماری کرونا حاکی از آن است که این ویروس می تواند در مدت زمان طولانی بیماری های متعددی در فرد به وجود بیاورد، بیماری های مفاصل، کاهش بینایی چشم، آسیب جدی به کلیه، بیماری قلبی، آسیب جدی به قلب و مغز، ایجاد بیماری های خودایمنی و مشکلات پوستی از جمله این عوارض هستند.

 

*73 درصد از کسانی که در ایالات متحده آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند یا اضافه وزن داشته اند و یا اینکه چاق بوده اند.

 

*برزیل بالاترین میزان مرگ و میر روزانه از ابتدای پاندمی را تجربه کرد. آمارها نشان می دهد روز گذشته در این کشور آمریکای جنوبی که با بحران شدید شیوع گونه جهش یافته روبرو است هزار و 972 نفر جان خود را از دست داده اند.

 

*یافته های جدید دانشمندان بریتانیایی نشان می دهد زنان چهار برابر بیشتر از مردان دچار عوارض شدید و بد بیماری ناشی از کووید19 می شوند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها