خلبان برزیلی که پس از سقوط هواپیما به مدت ۳۶ روز در جنگل‌های آمازون گم شده بود با خوردن تخم پرندگان و میوه‌های وحشی توانست زنده بماند.
کد خبر: ۱۳۰۶۸۷۷
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، یک خلبان برزیلی که پس از سقوط هواپیمایش در جنگل‌های آمازون مفقود شده بود با خوش شانسی از مرگ گریخت. «آنتونیو سِنا» ۳۶ ساله پس از سقوط هواپیما مجبور شد تا مدت ۳۶ روز را در جنگل سپری کند. تیم‌های نجات پس از آنکه موفق به پیداکردن بقایای هواپیما نشدند عملیات جستجو را متوقف کرده بودند.
 
نجات خلبان گم شده در جنگل‌های آمازون پس از ۳۶ روز!
اما درست پنج هفته بعد پس از آنکه آقای سنا برای یافتن کمک از لاشه هواپیمای خود دور شد به طور تصادفی با یک گروه جمع کننده شاه بلوط برخورد کرد. این خلبان روز دوشنبه و پس از ۳۶ روز دوری از خانواده‌اش سرانجام به آن‌ها پیوست. لحظه دیدار این خلبان با خانواده‌اش به طور زنده از یکی از کانال‌های تلویزیونی برزیل پخش شد. او بلافاصله پس از دیدار با خانواده اش برای چک آپ پزشکی به بیمارستان منتقل گردید.

آقای سنا در پاسخ به این پرسش که چطور دوام آورد گفت که عشق به خانواده‌ام و اینکه باید دوباره پدر، مادر، برادر و خواهرش را ببیند او را انگیزه او را قوی کرده بود. او گفت طی این ۳۶ روز برای زنده ماندن از تخم پرندگان و میوه‌های جنگل استفاده می‌کرد.
گفتنی است؛ این خلبان در تاریخ ۲۸ ژانویه، ۲ روز قبل از سالروز تولدش از «آلِنکیورِر» واقع در ایالت پارا در شمال ساحل رودخانه آمازون به مقصد شهر «آلمیریم» پرواز کرده بود. او در حین پرواز به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شده بود که پس از فرود هواپیمای او به همراه وسایل شخصی وی دچار حریق شد. آقای سنا پس از گذراندن حدود یک هفته در کنار لاشه سوخته هواپیمای سسنا ۲۱۰ تصمیم گرفت تا برای نجات یافتن محل سقوط هواپیما را ترک کند. او روز شنبه توسط یک هلی کوپتر و پس از رویارویی با تعدادی از افراد محلی که سرگرم جمع آوری شاه بلوط بودند تصادفا نجات یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها