معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در پایان طرح زمستانه ۹۹ استان خراسان رضوی رتبه اول از نظر میزان فروش و رتبه دوم از نظر تعداد کتاب کسب کرده است.
کد خبر: ۱۳۰۶۸۲۷

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، افشین تحفه گر با بیان خبر فوق افزود: طرح زمستانه کتاب در کشور با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران در این استان نیز از ۹ اسفند ماه آغاز شد، در این دوره با مشارکت گسترده ی مردم کتابخوان و فرهیخته ی استان، خراسان رضوی به عنوان یکی از فعال ترین و  پرفروش ترین استان های کشور برای  ششمین دوره پیاپی معرفی شد.

وی ادامه داد: ۱۱۱ کتابفروشی از سراسر استان در این دوره از طرح شرکت کردند که از این تعداد ۸۲ کتابفروشی از شهرمقدس مشهد و ۲۹ کتابفروشی نیز از شهرستان های استان در این طرح شرکت کرده بودند.

یارانه ی اختصاص یافته به استان خراسان رضوی در  ایتدای شروع مبلغ چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال ولی با توجه به استقبال مردم از طرح تا مبلغ پنج میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال افزایش یافت و در پایان طرح  مبلغ پنج میلیارد و ۳۷۰میلیون و ۴۶۰هزار و ۹۷۰ریال آن مصرف شد. کل فروش استان در انتهای طرح مبلغ بیست و سه میلیارد و ۹۰۰میلیون ۱۸۷هزارو ۵۳۴ ریال بود و مجموعا تعداد ۵۳۸۳ جلد کتاب در طی این مدت کوتاه به فروش رسید که آمار بی نظیری را در حوزه ی کتاب و کتابخوانی استان بوده است.

تحفه گر در پایان گفت:در پایان طرح زمستانه ۹۹ استان خراسان رضوی رتبه اول  از نظر میزان فروش و  رتبه دوم از نظر تعداد کتاب کسب کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها