روز جمعه ، جک دورسی مدیر عامل توییتر توجهات را به نسخه توکن دار شده اولین توییت خود در پلتفرم Valuables(بر پایه توکن‌های NFT) جلب کرد. این توییت یک جنگ مناقصه‌ای را آغاز کرده و بازتاب وضعیت بازار خرده کالاهای رمزنگاری شده در جهان امروز است.
کد خبر: ۱۳۰۶۵۳۸

پای «رمزارز» به توییتر باز شد / کاربران می توانند توییت خود را بفروشند!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از nasdaq ؛ توکن غیرقابل معاوضه (Non-fungible token) یا به‌اختصار NFT، نوعی دارایی دیجیتال منحصر به‌ فرد است.

پلتفرم NFT در واقع یک پلتفرم مبتنی بر اتریوم (یک نوع رمز ارز) است که از سوی شبکه اجتماعی Cent و همان سنت ایجاد شده است و به کاربران توییتر اجازه می دهد تا توییت های خود را برای فروش به معرض تایید دیگران بگذارند.

در واقع هر توییت یک کپی دیجیتالی محسوب می شود. توییت های توکنز شده فقط زمانی فروخته می شوند که نویسنده توییت پیشنهاد را قبول کند.

نکته مهم این است که هرکسی می تواند برای خرید توییت در سیستم عامل پیشنهاد دهد. به عنوان مثال   اولین پیشنهاد برای توییت مورد نظر 1 دلار بود که در دسامبر سال گذشته ثبت شد.

دورسی یکی از طرفداران مشهور بیت کوین است. او همچنین در آزمایشگاه های لایتنینگ ( لایه دوم در شبکه بیت کوین) سرمایه گذاری کرده است.

این برای نخستین بار است که دورسی به اتریوم نیز علاقه خود را نشان می دهد.

پیش از این از اوایل بعد از ظهر شنبه  پیشنهادی بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار دلار از سوی  سینا استوی مدیر عامل توکن Bridge Oracle برای سرمایه گذاری در این زمینه (NFT )  ارائه شد.

اخیرا نیز یک هنرمند یک دسته از رمزارز پلتفرم (NFT ) را به قیمت نزدیک به 6 میلیون دلار فروخته است و لبرون جیمز بسکتبالیست آمریکایی و اسطوره ای به تازگی 200 هزار دلار از این راه درآمد داشته است.

توکن غیرقابل معاوضه یا NFT روی بلاک چین ذخیره و جابه‌جا می‌شود.

اطلاعات ثبت‌شده روی بلاک چین میان همه کامپیوترهای متصل، به ‌اشتراک‌ گذاشته می‌شود و نمی‌توان آنها را دستکاری کرد.

توییتی که دورسی در پلتفرم غیرقابل معاوضه به توکن دار شد 267 هزار دلار قیمت گذاری شده است.

با اقدام اخیر جک دورسی و فروش اولین توییتِ توییتر، این احتمال وجود دارد حوزه توکن‌های غیرقابل معاوضه به شدت رونق بگیرد.

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها