رئيس پليس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با طراحی و راه اندازی اینترنت بانک جعلی اطلاعات کارت بانکی یکی ازشهروندان را سرقت کرده و به وسیله آن 100 میلیون ریال از حساب وی برداشت کرده بود خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۶۳۵۸

به گزارش جام جم آنلاین اصفهان، سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" گفت : در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اینکه طي چند مرحله از حساب بانکي وي به صورت اینترنتی سرقت شده ، بررسي موضوع در دستور كار کارشناسان پليس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

وی افرود: شاکي در تحقیقات صورت گرفته عنوان داشت قصد انجام عمليات بانکي از طريق اينترنت بانک خود را داشتم که با جستجوي نام اينترنت بانک مورد نظر در گوگل وارد اولين سايت شدم سپس هرچه تلاش کردم موفق به انجام عمليات بانکي خود نشدم و پس از دقايقي متوجه شدم در چند مرحله 100 ميليون ريال از حسابم برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت : سرانجام کارشناسان با بهره گيري از روش هاي علمي و تخصصي موفق به شناسايي مجرم و دستيابي به اطلاعات هويتي وي شده و متوجه شدند سارق با ايجاد يک سايت جعلی شبيه اينترنت بانک اصلي مورد نظر کرده و به وسیله آن اطلاعات حساب بانکي کاربران را سرقت مي کند.

وي خاطر نشان کرد: پس از محرز شدن هويت متهم براي پليس و جمع آوري مستندات کامل و جامع،پرونده وارد مرحله عملياتي شد و پس از تشريفات قضايي متهم در محل اختفاي خود در يکي از شهرستان هاي استان دستگير و به پليس فتا منتقل شد.

سرهنگ مرتضوي در خاتمه خاطر نشان کرد:  شهروندان مي‌بايست برای ورود به اينترنت بانک خود به سايت رسمي بانک مربوطه مراجعه و از جستجو در موتورهاي جستجوگر خودداري کنند و حتماً از صحت آدرس وارد شده اطمينان حاصل و به نتايج موتورهاي جستجوگر اکتفا نکنند، همچنين در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي با ما در‌ ميان بگذارند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها