رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره کلاهبرداری های اینترنتی از درگاه‌ های بانکی و لزوم استفاده شهروندان از رمزهای یک بار مصرف توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۳۰۶۱۸۱

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، سرهنگ مرتضی پاشایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره کاهش کلاهبرداری‌ های اینترنتی با یکبار مصرف شدن رمز دوم، اظهار کرد: با یکبار مصرف شدن رمز دوم، کلاهبرداری‌ های اینترنتی کاهش چشمگیری داشته است و مجرمان سایبری به سمت راه‌های دیگری برای کلاهبرداری گرایش پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداری در شبکه‌ های اجتماعی نسبت به گذشته افزایش داشته است، گفت: با استفاده از رمز دوم یکبار مصرف دسترسی مجرمان به حساب بانکی شهروندان و کلاهبرداری از طریق درگاه‌ های بانکی کاهش یافته است، پیش از این مجرمان فرصت کافی داشتند و با دسترسی به رمز دوم افراد می‌توانستند کلاهبرداری کنند، اما در حال حاضر این طور نیست و برای ارتکاب جرم، مجرم فقط یک دقیقه فرصت دارد.

رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه مجرمان با استفاده از ترفند‌هایی با رمز دوم یکبار مصرف هم کلاهبرداری می‌کنند، خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از فعالیت کلاهبرداران در این زمینه همچنان باید آگاهی شهروندان افزایش یابد و سیستم بانکی هم در حال به روز شدن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها