سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

بحران یمن راهکار نظامی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: به همکاری خود با همه طرف ها برای دستیابی به راه حل سیاسی در یمن و آتش بس دائمی ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۱۳۰۶۱۶۲

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب ضمن تاکید بر این که هیچ راه حلی نظامی برای درگیری در یمن وجود ندارد، اعلام کرد: ما برای رسیدن به راه حل سیاسی در یمن و آتش بس دائمی به کار با همه طرفها ادامه خواهیم داد.

وی افزود: ما همچنان به اعمال فشار علیه حوثی ها برای توقف حملات مداوم به طرف سعودی ادامه خواهیم داد.

پرایس مدعی شد: اصلی که ایالات متحده به آن معتقد است این است که هیچ راه حل نظامی برای درگیری در یمن وجود ندارد. این موضوع در جهان مشخص شده است.

پرایس عنوان داشت: به همین دلیل، یکی از اولین اقداماتی که بایدن پس از تصدی ریاست جمهوری انجام داد، انتصاب تیموتی لندرکینگ به عنوان نماینده ویژه ایالات متحده در یمن بود و تأکید کرد که یکی از اهداف اصلی وی حمایت از تلاش های نماینده سازمان ملل است. ما در حالی که فشار خود را بر رهبری حوثی ها ادامه خواهیم داد، قصد داریم که با همه طرف های ذیربط همکاری خود را ادامه دهیم تا از امکان دستیابی به یک آتش بس پایدار و دائمی اطمینان حاصل کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: این همان چیزی است که در نهایت منجر به کاهش مشکلات انسانی مردم یمن خواهد شد و همچنین منجر به ایجاد کشوری با ثبات تر می شود.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اخیرا در واکنش به تحرم های آمریکا علیه دو تن از رهبران این جنبش تاکید کرد که آمریکا با این اقداماتش باعث محکومیت خود می‌شود.

محمد عبد السلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن که ریاست هیئت مذاکره‌کننده این جنبش را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای اظهار کرد: آمریکا اظهارنظرهای زیادی درباره مساله صلح داشته و در ادامه نیز اقدام به اعمال تحریم‌های مختلف می‌کند، در واقع آمریکا خودش، خودش را محکوم می‌کند چرا که در مسیر توقف جنگ و لغو محاصره یمن نبوده بلکه عامل طولانی شدن جنگ و وخامت بحران انسانی است.

به گفته سخنگوی انصارالله، واشنگتن زیاد از صلح حرف می‌زند اما بعد در عمل به سمت اعمال تحریم‌ گام برمی‌دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها