سر و کله نوع جدید ویروس کرونا در ایتالیا پیدا شد

اطلاعاتی مهم درباره کرونای نروژی

گونه نروژی ویروس کرونا شامل یک تغییر ژنتیکی به نام (E۴۸۴K) است که در گونه‎‌های برزیلی و آفریقای جنوبی نیز مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۶۰۴۹

به گزارش جام جم آنلاین، در روزهای گذشته یک تیم تحقیقاتی نوعی جدید و کمیاب از ویروس کرونا را در ایتالیا کشف کرد که اگرچه تعداد مبتلایان به آن زیاد نبود، اما باعث نگرانی شد.

چند روز بعد، انستیتوی بهداشت عمومی نروژ از کشف موارد این سویه نادر ویروس کرونا در این کشور خبر داد. طبق آنچه توسط مقامات رسمی در دو کشور اعلام شد، تیم‌های تحقیقاتی تعدادی از عفونت‌های این ژن نادر را شناسایی کردند که اثبات شده به کشور‌های دیگر هم منتقل شده اند.

در این گزارش با توجه به آنچه مقامات ذی‌ربط در برخی کشور‌های اروپایی اعلام کرده اند، مهمترین اطلاعات در مورد ژن نادر ویروس کرونا معرفی می‌شود:

۱- این نسخه مرموز «Covid-۱۹» برای اولین بار توسط تیم تحقیقاتی موسسه پاسکالی و با همکاری دانشگاه فدریکو دوم در ناپولی ایتالیا کشف شد.

۲- تیم تحقیقاتی ایتالیا سویه جدید را (B.۱.۵۲۵) نامید.

۳- نوع جدید کرونا شامل یک تغییر ژنتیکی به نام (E۴۸۴K) است که در سویه‌های برزیل و آفریقای جنوبی هم مشاهده می‌شود.

۴- محققان دانشگاه ادینبورگ می گویند نوع جدید ویروس کرونا در انگلستان، نیجریه و ۱۱ کشور دیگر از جمله دانمارک، ایسلند و ایالات متحده کشف شده است.

۵- رادیو ملی NRK بلژیک گزارش داد که طی ۲۴ ساعت ۱۲ مورد مورد ابتلا به سویه جدید کرونا در این کشور ثبت شده است.

۶- هیچ شباهتی بین ژن نادر و سایر سویه‌های موجود در ایتالیا و نروژ وجود ندارد.

۷- محققان موسسه سرطان در ناپولی می گویند این ماده شبیه سویه انگلیسی «B۱۱، ۷» بوده و حاوی یک سری جهش از جمله جهش E۳K و پروتئین اسپایک است که باعث نگرانی متخصصان شده و نقش مهمی را در ورود ویروس به سلول‌ها ایفا می‌کند.

۸- محققان از قدرت تسری یا سایر مشخصات این نوع جدید «Covid-۱۹» اطلاعی ندارند.

۹- انستیتوی ملی بهداشت عمومی نروژ اعلام کرده که تعیین اینکه آیا این عفونت وارداتی است یا داخلی، غیرممکن است.

۱۰- رئیس بخش انستیتوی ملی بهداشت عمومی در نروژ پیش بینی کرد که نوع جدید بیشتر مسری باشد و تغییراتی در ویروس ایجاد شده که می‌تواند بر آن تاثیر بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها