سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان هرمزگان، گفت: با توجه به تاثیر جدی سفرهای بین شهری در شیوع بیماری کرونا از هموطنان می‌خواهیم از سفر به شهرستان‌ها و جزایر استان هرمزگان خودداری کنند.
کد خبر: ۱۳۰۶۰۴۰

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: علی‌رغم آنکه میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در استان هرمزگان پایین تر از متوسط کشوری است، اما در مجموع وضعیت بیماری در استان ناپایدار، حساس و شکننده است.

وی افزود: شهرستان‌های بندر لنگه، بندر خمیر، جاسک، حاجی آباد، بستک، پاویان، میناب و جزیره کیش، قشم و هرمز در این استان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت آبی بیماری قرار دارند و در حال حاضر ۱۰۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که ۲۴ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

لاری بیان کرد: از نکات قوت مدیریت کرونا در استان هرمزگان می‌توان به انجام تست کووید ۱۹ با هزینه شخصی از مسافرین جزیره کیش، قشم و هرمز اشاره کرد. بر اساس این طرح هرگونه عزیمت مسافرین به جزایر یاد شده از محل اسکله‌های شهید حقانی، چارک و بندرپل مستلزم ارائه نتایج آزمایش تست منفی کرونا است. امیدواریم با همکاری مردم شاهد بهبود وضعیت در این استان باشیم و با توجه به تاثیر جدی سفرهای بین شهری در شیوع بیماری کرونا از هموطنان می‌خواهیم از سفر به شهرستان‌ها و جزایر استان هرمزگان خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها