گزارش تپش از روش‌های عجیب قاچاقچیان مواد مخدر

از قاچاق با منجنیق تا پلوپز تریاکی

هر باند قاچاق برای خودش روشی ابداعی دارد تا بتواند موادمخدر را به مقصد قاچاق کند. بسیاری از این روش‌ها خیلی زود کشف می‌شود و برخی هرگز از سوی پلیس کشف نخواهد شد. هر روشی که لو می‌رود، فکرشان را روی هم می‌ریزند تا روش جدیدی ابداع کنند؛ روش‌هایی که گاهی غیرقابل باور و تصور است.
کد خبر: ۱۳۰۶۰۳۲

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ضمیمه تپش، در داغ این هفته عجیب‌ترین روش‌های قاچاقچیان برای انتقال موادمخدر را مرور کرده‌ایم.

پلوپز ‌تریاکی به مقصد لس‌ آنجلس

یکی از روش‌های رایج انتقال مواد مخدر جاسازی این مواد در وسایل مختلف است، در یکی از پرونده‌ها، یک قاچاقچی حرفه‌ای توانسته بود دو کیلوگرم‌تریاک را داخل یک پلوپز جاسازی کند و آن را به لس‌آنجلس بفرستد.

ماموران فرودگاه این شهر به این‌که چرا باید یک پلوپز از تهران به لس‌آنجلس بیاید و درون آن پر از بسته‌های دارچین باشد، شک کردند. پلیس در ادامه فردی که این پلوپز برای او ارسال شده بود را دستگیر و علاوه بر بسته‌های دارچین از بدنه داخل این دستگاه چند بسته دیگر خارج کرد که مشخص شد دو کیلو‌تریاک در بدنه پلوپز جاساز شده‌است. ارزش این محموله قاچاق ۱۲۰هزار دلار بود.

قاچاق مواد در بدن نوزادان مرده

چند وقتی بود که مرزبانان در مرزهای مشترک با افغانستان متوجه افزایش تردد اتباع افغان با نوزادانی شدند که هنگام عبور نوزادان خواب بودند.

زنانی که این نوزادان را حمل می‌کردند مدعی بودند به علت مسیر طولانی تا مرز، نوزادان خسته شده و خوابشان برده است. با افزایش این تردد پلیس به موضوع مشکوک شد و سرانجام با بررسی وضعیت دو نوزاد، متوجه شدند آنها علائم حیاتی ندارند.

ماموران وقتی از زنان در مورد علت حمل نوزاد مرده سؤال کردند، آنها جوابی نداشتند. با بررسی اجساد نوزادان مقداری موادمخدر پیدا شد که در ادامه مشخص شد، قاچاقچیان نوزادان مرده افغان را از خانواده‌ آنها خریده و با خالی کردن داخل بدنشان، مواد را داخل بدن نوزادان جاسازی و به کمک زنان آنها را وارد کشور می‌کردند. تعدادی از قاچاقچیان و زنانی که اقدام به این کار می‌کردند، دستگیر شدند.

کشف هروئین در تار و پود فرش‌

سال ۲۰۱۴ پلیس آلمان به یک محموله فرش دستباف که از ایران به مقصد چند کشور بارگیری و به فرودگاه لایپزیگ آمده بود، مشکوک شد. ماموران دو فرش را برای تست شکافتند و با صحنه‌ای عجیب روبه‌رو شد، قاچاقچیان حرفه‌ای، هروئین را به صورت رشته‌ای در تار و پود فرش بافته بودند.

با کشف این مخدر از دو فرش، تمام ۹ تخته فرش که قرار بود به لهستان، بلژیک، فرانسه و کنگو برود باز و از هر فرش ۵ کیلوگرم هروئین کشف شد که در آن زمان سنگین‌ترین محموله کشف شده از سوی پلیس این کشور بود.

پرتاب مواد مخدر با منجنیق

ماموران مرزبانی ایران چندی قبل هنگام گشتزنی در نوار مرزی بسته‌های یک کیلویی و دو کیلویی موادمخدر پیدا می‌کردند. با اعلام موضوع به مرکز، تصمیم گرفته شد در آن مناطق کمین‌هایی گذاشته و موضوع کشف شود. مرزبانان در محل‌های کشف مواد کمین کرده و ساعاتی بعد متوجه شدند از آسمان موادمخدر روی زمین می‌ریزد.

دقایقی بعد هم چند نفر موادمخدر را برداشته و سعی داشتند از محل فرار کنند که دستگیر شدند. یکی از قاچاقچیان دستگیر شده گفت در زمان بادهای ۱۲۰ روزه که دید کم می‌شود، با منجنیق از آن طرف مواد را برایمان به این سوی مرز می‌اندازند و ما هم با جمع کردن مواد، آنها را به شهرهای دیگر می‌فرستیم. با کشف یک منجنیق در نوار مرزی مشخص شد این منجنیق‌ها توانایی این را دارند بسته‌های موادمخدر با وزن دو کیلوگرم را تا ۲۰۰ متر پرتاب کنند. با کشف این موضوع، این شگرد هم از سوی قاچاقچیان به فراموشی سپرده شد.

قاچاق داخل سنگ‌های معدنی

چند ماهی بود که پلیس موادمخدر تهران متوجه افزایش قاچاق مواد از شیراز به تهران شده اما هرچه تلاش می‌کردند، نمی‌توانستند ردی از قاچاقچیان و نحوه قاچاق به‌دست بیاورند تا این‌که با بررسی محموله‌های ارسالی از استان فارس، متوجه شدند ارسال سنگ‌های معدنی و چند تنی به تهران زیاد شده است. سرانجام آبان سال گذشته با توقیف یک‌تریلی که سنگی عظیم‌الجثه چند تنی را حمل می‌کرد، به موضوع مشکوک و اقدام به خرد کردن سنگ کردند.

در کمال ناباوری پلیس متوجه شد داخل سنگ‌ها ‌تریاک است. از داخل سنگ بزرگ، یک تن و 300 کیلوگرم ‌تریاک کشف شد. شگرد این باند حرفه‌ای این‌گونه بود که با سوراخ کردن سنگ داخل آن را پر از موادمخدر می‌کردند. قاچاقچیان برای محل ورود مواد هم در کوچکی ساخته بودند که جلب توجه نمی‌کرد.

شیشه در دیوارهای پیش‌ساخته

سال ۹۱ ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر در جریان انتقال سنگین‌ترین قاچاق ماده مخدر شیشه از کشورمان به جنوب شرق آسیا قرار گرفتند. قاچاقچیان حرفه‌ای با ثبت سفارش دیوارهای پیش‌ساخته، قصد داشتند موادمخدر را که آن روزها کیلویی ۳۵۰ میلیون تومان در جنوب شرق آسیا به فروش می‌رسید را به تایلند و مالزی قاچاق کنند. پلیس متوجه شد محموله به بندرعباس منتقل و سوار کشتی شده‌است.

ماموران قبل از این‌که قاچاقچیان از مرزهای آبی خارج شوند، کشتی را در نزدیکی کیش شناسایی و به بندرعباس بازگرداندند.

با انتقال محموله به خشکی، از میان دیوارهای پیش‌ساخته ۵۰۰ کیلوگرم شیشه کشف شد و هفت نفر از قاچاقچیان در تهران و جنوب کشور دستگیر شدند. این قاچاقچیان که فقط ارزش خودروهای آنها بیش از ۱۵ میلیارد تومان بود، محاکمه و مدتی بعد اعدام شدند.

رحم‌های اجاره‌ای

بلع مواد مخدر برای قاچاق از قدیمی‌ترین روش‌های قاچاق است و پلیس خیلی زود این موضوع را کشف می‌کند. اما قاچاقچیان که برای رسیدن به هدفشان از هیچ روشی حتی روش‌های غیرانسانی نمی‌گذرند، زنان را برای استفاده از این روش انتخاب می‌کنند. قاچاقچیان با دادن وعده‌های فریبنده و پول زیاد از بدن زنان استفاده می‌کنند.

چندی قبل زن جوانی با معده درد شدید به درمانگاهی در شهرستان انار رفت اما ساعتی بعد به علت خونریزی معده جان باخت. با بررسی معده این زن ۱۶۰ بسته موادمخدر به وزن 5/1 کیلوگرم‌ تریاک کشف شد. پلیس در بررسی‌های جدید خود متوجه شد مدتی است قاچاقچیان از رحم زنان برای قاچاق استفاده می‌کنند و با اجاره رحم، موادمخدر را جا‌به‌جا می‌کنند.

هروئین در بسته‌های ترشی و خیارشور

هر وقت به‌دنبال روش عجیب قاچاقچیان برای قاچاق مواد مخدر برویم یک سر آن به آلمان می‌رسد، ماموران پلیس آلمان چندی قبل در جریان ورود یک محموله موادمخدر از ایران قرار گرفتند. پلیس رد این محموله را زد و ‌تریلی حامل بار ترشی و خیارشور را متوقف کرده و به جست‌وجو داخل بار ‌تریلی پرداخت. پلیس موفق شد داخل شیشه‌های ترشی و خیارشور ۳۳۰ کیلوگرم هروئین را که ۵۰ میلیون یورو در آن زمان قیمت داشت، کشف کند.

مجید غمخوار - تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها