تپش از سقط‌ جنین‌ های غیرقانونی و خطرناک در مطب‌ های زیرزمینی گزارش می‌دهد

پستوهای مرگ

دانه‌ های عرق روی پیشانی‌اش شکل می‌گرفت و سر می‌خورد پایین. ترس وجودش را گرفته بود. روی تخت دراز کشیده بود و منتظر بود تا آمپول اثر کند و جنینش سقط شود.
کد خبر: ۱۳۰۵۹۹۷

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ضمیمه تپش، ذهنش به پنج ماه قبل برگشت؛ زمانی که نتیجه آزمایش را گرفت و فهمید مادر شده در پوست خود نمی‌گنجید. سریع به خانه آمد و لحظه‌شماری می‌کرد تا زودتر سعید به خانه بیاید و او را در شادی‌اش شریک کند.

یک لحظه صورت خندان سعید مقابل چشمانش آمد که وقتی فهمید پدر شده از ذوق به هوا پرید. لبخند روی لبانش خیلی زود خشک شد. وقتی که به یاد آورد دکتر خبر داد فرزندشان به بیماری صعب‌العلاج مبتلاست. آن روز تلخ‌ترین روز زندگی‌اش بود. نفهمید چطور از مطب، خود را به خانه رساند، چقدر سخت بود تصمیم در دوراهی سقط یا نگهداری کودکی بیمار.

غرق در این افکار بود که حس کرد ضربان قلبش کندتر شده و بدنش در حال یخ شدن است. حتی نای این را نداشت که ناله کند. چشمانش را روی هم گذاشت و از این افکاری که مثل خوره به جانش افتاده بود رها شد...

زینت یکی از صدها قربانی سقط‌ جنین غیرقانونی است که جانش را در مطب زیرزمینی از دست داد؛ مطب‌هایی که بدون تجهیزات احیا هر روز در آنجا قتل‌ هایی خاموش رخ می‌دهد و گاهی مرگ مادران، راز این جنایت‌ های زیرزمینی و دکترهای قلابی که از دکتر بودن فقط روپوش آن را دارند، فاش می‌کند.

گاهی نیز خانواده‌ها به خاطر ترس از آبرو از شکایت صرف‌نظر می‌کنند. این جنایت‌های خاموش همچنان ادامه پیدا می‌کند.

این تبهکاران شباهت زیادی به هم دارند. بدون سواد دانشگاهی با وسایلی غیربهداشتی و کثیف کار می‌کنند. ادعا می‌کنند در حال خدمت هستند و آبروی دخترانی را که قربانی نیت شیطانی شده‌اند، حفظ می‌کنند.

برخی هم از روش‌های دیگر برای سقط‌ جنین استفاده می‌کنند. یکی از این مجرمان درباره روش کارش می‌گوید: «با ساکشن کیسه آب مادر را پاره می‌کنیم و بعد او به بیمارستان مراجعه می‌کند و بدون هیچ مشکلی با عمل، جنین مرده را خارج می‌کنند.»

سقط‌ جنین در مطب ریسک بالایی دارد. آمپول‌ها گاهی اینقدر روی فشار فرد تاثیر می‌گذارد که جان مادر را به‌خطر می‌اندازد. نبود امکانات در این مطب‌ها باعث می‌شود در مواقع اورژانسی نتوان برای نجات جان مادر کاری کرد. گاهی نیز آلودگی و عفونت بعد از سقط‌جنین باعث مرگ مادر می‌شود.

باند فروش نوزادان و سقط‌ جنین در آمل

زنی که بعد از فروش نوزادش پشیمان شده بود و وخیم شدن حال زنی هنگام سقط‌جنین، راز باند سقط‌ جنین و فروش نوزادان را در شمال کشور فاش کرد.

سال ۹۶ زن جوانی با مراجعه به پلیس آمل ادعا کرد که سه ماه قبل فرزندی را به دنیا آورده و به‌ دلیل مشکلات مالی با پیشنهاد ماما او را ۳۵ میلیون تومان فروخته اما الان دچار عذاب وجدان شده و می‌خواهد بچه‌اش را پس بگیرد.‌

این مادر ادامه داد: برای پیدا کردن و پس‌گرفتن کودکم پیش ماما رفتم. او تهدیدم کرد که مرتکب جرم شده‌ام و اگر شکایت کنم خودم مجرم هستم. او مدعی بود از بچه‌ام خبری ندارد و او را به یک زوج در شهری دیگر فروخته است.

با ثبت این شکایت، پلیس تحقیقاتش را در این‌باره آغاز کرد. هنوز چند روزی از شروع تحقیقات نگذشته بود که ماموران متوجه شدند دختر جوانی به علت خونریزی شدید هنگام عمل سقط غیرقانونی حالش وخیم شده و در بیمارستان بستری شده است.

بررسی این پرونده نشان داد فردی که عمل سقط غیرقانونی را انجام داده همان مامایی است که ردپایش در پرونده فروش نوزادان وجود دارد.

موضوع به دادستان شهر اعلام و او دستور دستگیری اعضای این باند را صادر کرد. یک هفته بعد دو ماما در رابطه با این پرونده دستگیر شدند و اعتراف کردند با چند کارمند و مدیر دولتی همکاری می‌کنند و نوزادان را به برخی خانواده‌های پولدار که بچه‌دار نمی‌شدند، می‌فروشند.

دو ماما همچنین اعتراف کردند زنان و دخترانی که قصد سقط‌جنین داشتند را به بهانه بیماری دیگری در بیمارستان بستری و سپس اقدام به سقط‌جنین آنها می‌کردند که با وخیم شدن حال یکی از بیماران فعالیت‌شان لو رفته و دستگیر شدند.

سودجویی قابله از سقط

در پرونده‌ای دیگر، زن قابله وقتی درآمدش را از دست داد تصمیم به سقط‌جنین گرفت و در زیرزمین خانه اش به جای زایمان سقط می‌کرد. راز اقدامات مجرمانه این زن با مراجعه مردی به پلیس شوشتر و شکایتش از زن قابله فاش شد.

او به ماموران گفت: سه ماه قبل متوجه شدم همسرم باردار است و از این خبر بسیار خوشحال بودم. ماه اول همسرم بسیار خوشحال بود و از این‌که می‌خواهد مادر شود در پوست خود نمی‌گنجید اما ماه سوم رفتار او عوض شد و افسردگی شدید گرفت. چندبار پیش روانپزشک رفتیم اما فایده‌ای نداشت. سه‌روزی می‌شد که همسرم اضطراب داشت و در خواب گریه می‌کرد. این رفتارش من را نگران می‌کرد تا این‌که اعتراف کرد با مراجعه به مطب زیرزمینی یک زن، بچه را سقط کرده است. با شنیدن این خبر شوکه شدم، حالا همسرم پشیمان است و اوضاع خوبی ندارد. من هم از آن زن که عمل سقط را انجام داده شکایت دارم.

ماموران پلیس به تحقیقات دراین باره پرداختند و متوجه شدند خانه زن میانسال محل تردد زنان جوان است. پلیس که دیگر مطمئن شده بود این زن اقدام به سقط‌جنین می‌کند، به خانه او رفتند و با وسایل و آمپول سقط‌ جنین در زیرزمین خانه روبه‌رو شدند.

با دستگیری این زن در یکی از اتاق‌های خانه اش تعداد زیادی آمپول سقط‌جنین کشف شد که نشان می‌داد او علاوه بر انجام عمل غیرقانونی سقط، وسایل مرتبط با این کار را هم می‌فروشد.

زن میانسال در مورد کارش گفت: من قابله سنتی بودم ولی دیگر کسی بچه‌اش را به روش سنتی به دنیا نمی‌آورد، به همین خاطر مجبور شدم سقط‌جنین انجام دهم. این کار سه برابر زایمان سنتی درآمد داشت. با همکاری چند زن و مرد در سطح شهر مخفیانه تبلیغ می‌کردم و هر موردی که آنها معرفی می‌کردند، مقداری پورسانت به آنها می‌دادم. ده‌ها عمل انجام داده‌ام تا الان حال یک نفر هم بد نشده است. من کارم را خوب بلدم و اتاق انجام این کار تمیز بود.

با اعترافات این زن، دیگر اعضای این باند دستگیر شدند.

سقط‌ جنین در زیرزمین خانه مادر

در پرونده‌ای دیگر سال ۹۳ با شکایت یک مرد که همسرش غیرقانونی اقدام به سقط‌جنین کرده بود، پلیس درجریان فعالیت یک باند زیرزمینی سقط‌جنین قرار گرفت. بررسی‌های پلیس نشان داد یک زن با راه‌اندازی باندی اقدام به سقط‌جنین غیرقانونی می‌کند. ادامه تحقیقات نشان داد، این زن لیسانس مامایی دارد اما چند ماه قبل از محل کارش اخراج شده و در یک خانه اقدامات غیرقانونی خود را انجام می‌دهد.

با حضور پلیس مشخص شد مامای اخراجی زیرزمین خانه مادرش را تبدیل به مطب کرده و با وسایل پزشکی این کار را انجام می‌دهد.

زن جوان پس از دستگیری اعتراف کرد: در بیمارستان محل کارم مخفیانه سقط‌جنین انجام می‌دادم و پولش خوب بود، برای این‌که کسی متوجه نشود این کار را در زمان خلوتی بیمارستان انجام می‌دادم و به دو نفر از همکارانم که در این کار کمکم می‌کردند پول می‌دادم اما سرانجام بعد از چند عمل، مسؤولان بیمارستان متوجه شدند و اخراجم کردند. زندگی سختی داشتم و به خاطر این‌که بدنام شده بودم دیگر در هیچ بیمارستانی نمی‌توانستم کار کنم. تصمیم گرفتم این کار را در خانه مادرم انجام دهم تا کسی شک نکند. برای این کار سه نفر را برای پیدا کردن زنانی که می‌خواستند سقط انجام دهند، استخدام کردم. در این چند ماه که سقط زیرزمینی می‌کردم، پول خوبی به جیب زدم که دستگیر شدم. با اعترافات این زن، سه همدست او دستگیر شدند.

مرگ با آمپول فاسد

در پرونده دیگری در شیراز، پلیس با تماس بیمارستانی متوجه مرگ زن جوان و جنین شدند. پلیس تحقیقات از همسر این زن را شروع کرد که او ادعا کرد «اهل خوزستان هستیم و همسرم ناخواسته باردار شد. وضع مالی ما بد بود و بچه نمی‌خواستیم. همسرم از طریق یک زن متوجه شد دو مرد در شیراز سقط‌جنین انجام می‌دهند. برای همین به شیراز آمدیم و راهی خانه آنها شدیم. یکی از مردان مدعی شد ابتدا باید یک آمپول به همسرم بزند تا نوزاد سقط شود. دقایقی بعد از تزریق، یکباره حال همسرم بد شد. او را سریع به بیمارستان بردیم اما ساعتی بعد فوت کرد.»

دو مرد که سقط‌جنین را غیرقانونی انجام داده و باعث مرگ زن خوزستانی شده بودند، دستگیر شدند و اعتراف کردند سقط‌جنین انجام می‌دهند و به خاطر آمپول فاسد، این زن جانش را از دست داده است.

یکی از متهمان گفت: وقتی حال زن جوان بد شد ترسیده بودیم و نمی‌دانستیم چه‌کار کنیم. تا حالا این‌جوری نشده بود و ما هم تجربه نداشتیم. تنها راه رساندن این زن به بیمارستان بود که او را رساندیم، اما جانش را از دست داد.

در تحقیقات بیشتر مشخص شد یک زن برای این دو مرد تبلیغ می‌کرده که او هم دستگیر شد.

امیرعلی حقیقت‌ طلب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها