نبرد برادران مک‌لارن روی پیست درگ؛

«سنا» در برابر «۷۶۵LT» (+فیلم و عکس)

درگ تویوتا سوپراهای جدید با نسل قبلی

تقابل پدر با پسران! (+فیلم و عکس)

مسابقات درگ معمولاً برای این برگزار می‌شوند که نشان دهند در بین خودروهای رقیب، کدام‌یک در مسافت ۴۰۰ متر سریع‌تر است. علاوه بر این، در مسابقات درگ معمولاً کشش، نسبت قدرت به وزن و همین‌طور توانایی راننده در لانچ و تعویض دنده هم آزمایش می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۵۹۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، اما جدیدترین درگ کارواو خیلی متفاوت است زیرا در این مسابقه می‌خواهیم ببینیم که آیا تویوتا سوپرای چهار سیلندر لیاقت این نام افسانه‌ای را دارد یا نه و برای فهمیدن پاسخ این سؤال، چه راهی بهتر از اینکه این سوپرای ۲ لیتری در برابر نمونه‌های ۳ لیتری شش سیلندر از نسل‌های قدیم و جدید قرار گیرد.

مطمئناً این درگ برای سوپرای ۲ لیتری عادلانه نیست زیرا پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ این کوپهٔ ژاپنی تنها ۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که موتور شش سیلندر خطی نسخهٔ ۳ لیتری، ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

زیر کاپوت سوپرای نسل چهار هم پیشرانهٔ افسانه‌ای و بسیار قابل تیونینگ ۲JZ قرار گرفته که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما جدا از اختلاف در وزن و قدرت، فاکتور دیگری که در اینجا باید در نظر بگیریم، وضعیت مسیر است زیرا مسابقه در انگلستان برگزار شده و طبق معمول هوا بارانی است؛ بنابراین در این شرایط، نمی‌توان انتظار لانچی قوی را از این خودروهای اسپرت محرک عقب داشت.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، هر سه خودرو به‌سختی حرکت را آغاز کردند و به همین دلیل، سه بار طول کشید تا هر سه راننده بتوانند لانچ خوبی داشته باشند.

درهرحال، تعجبی ندارد که سوپرای ۳ لیتری جدید با برخورداری از بیشترین اسب بخار در زیر کاپوت خود، در درگ پیروز شود؛ اما فکر می‌کنید بین سوپرای ۲ لیتری و سوپرای نسل چهار، کدام خودرو دوم و کدام‌یک سوم می‌شود؟ پس‌ازاینکه ویدئوی زیر را تماشا کردید و پاسخ این سؤال را فهمیدید، فکر می‌کنید سوپرای چهار سیلندر هنوز شایستهٔ این نام است؟

تقابل پدر با پسران! (+فیلم و عکس)

تقابل پدر با پسران! (+فیلم و عکس)

 

تعداد بازدید : 74

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها