آخرین اخبار جهان ورزش را اینجا در سایت جام جم آنلاین بخوانید.
کد خبر: ۱۳۰۵۶۲۱

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می خوانید مروری بر مهم ترین اخبار دنیای ورزش در چند خط است.

 

*چند روز  از خودکشی جان گدرت مربی سابق تیم ملی ژیمناستیک آمریکا می گذرد. او که در 64 سالگی به زندگی خود پایان داد پرونده های انبوهی از رسوایی های اخلاقی داشت و به حبس طولانی مدت محکوم شده بود. در این رابطه نیویورک تایمز در گزارشی به زندگی او در روزهای آخر زندگی اش پرداخت و نوشت که رسوایی گسترده این مربی سابق تیم ملی آمریکا باعث شده بود تا از سوی خانواده اش هم طرد شود و هیچکس به ملاقات او. گدرت سوابقی همچون تجاوز و قاچاق انسان داشت. او مربی تیم ملی ژیمناستیک آمریکا در المپیک 2012 بود.  

 

* جام جهانی اسکی در اوبرستدورف آلمان در حال برگزاری است. دامنه تماشاگران مقوایی به این رقابت ها هم کشیده شد. به دلیل همه گیری کرونایی هیچ تماشاگری مجاز به حضور در این رقابت ها نبود و تنها ماکت های افراد علاقه مند بر روی سکوها قرار داده شد. اما مسئول برگزاری این رقابت ها گفته که این اولین و آخرین باری است که تماشاگران حضور ماکتی در این رقابت ها دارند.

 

*سایت یورونیوز خبری جدید درباره فرمول یک دارد. بر اساس گزارش این وب سایت، تماشاگران به رقابت های فرمول یک برمی گردند. در یک سال اخیر تمام رقابت های فرمول یک بدون حضور تماشاگران برگزار شد اما از دو ماه دیگر این رقابت ها دوباره با حضور تماشاگران خواهد بود هر چند ممکن است با ظرفیت 50 درصد باشد.

 

*سایت cbs اسپورت خبر داد طبق ادعای رسانه‌های ژاپنی ورزشکاران شرکت کننده در المپیک توکیو ۲۰۲۱ می‌توانند پس از لغو وضعیت اضطراری از ماه آینده، وارد کشور ژاپن شوند. ورزشکاران المپیکی پس از ورود به ژاپن مجبور به قرنطینه نیستند، اما نباید در موارد محدود از هتل محل اقامت خود خارج شوند.

 

* نشریه دیلی میل در گزارشی به زندگی نواک جوکوویچ قهرمان رقابت های اخیر تنیس اوپن استرالیا پرداخت و نوشت که او هر چند مرد شماره یک تنیس جهان است اما از لحاظ محبوبیت هرگز به پای راجر فدرر و رافائل نادال نمی رسد. با این حال دیلی میل او را خوش اخلاق ترین تنیسور جهان معرفی میکند که احتمالا به پرافتخارترین تنیسور تاریخ تبدیل خواهد شد.

 

*حذف رشته وزنه برداری از رقابت های المپیک همچنان گزینه روی میز کمیته بین المللی المپیک است. موارد دوپینگ در این رشته در سال های اخیر بسیار زیاد بوده است. پیش از این کمیته بین المللی المپیک به فدراسیون جهانی این رشته هشدار داده بود که به دلیل رسوایی گسترده دوپینگ در این رشته ورزشی، احتمالا وزنه برداری از المپیک 2024 پاریس حذف خواهد شد اما این خبر فعلا  تکذیب شده است اما احتمال حذف کلی وزنه برداری در سال های آینده وجود دارد.

 

*بر اساس گزارش نشریه گاردین حمل مشعل المپیک در ژاپن در تاریخ 25 مارس از شهر فوکوشیمای این کشور آغاز خواهد شد. اما بر اساس قوانین جدید هر چند تماشاگران اجازه حضور در مراسم حمل مشعل را دارند اما به هیج عنوان نباید تشویق کنند و یا فریاد بکشند. این قانون به دلیل اقدامات پیشگیرانه کرونایی است.

 

*تایگر وودز تا پایان سال 2021 قادر به حضور در هیچ مسابقه ای نیست. مرد شماره یک گلف جهان هفته گذشته در جریان یک سانحه شدید رانندگی با شکستگی از ناحیه هر دو پا روبرو شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت.

 

*زمان برگزاری رقابت های بوکس زنان افزایش پیدا می کند و مشابه با رقابت های بوکس مردان می شود. رقابت های بوکس زنان در 10 راند دو دقیقه ای برگزار می شود اما بر اساس یک طرح آزمایشی یک دوره از رقابت های دسته سنگین وزن همانند رقابت های مردان در 12 راند سه دقیقه ای برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها