روز سرنوشت برای فدراسیون فوتبال با حاشیه‌های فراوان فرا رسید

صندلی‌بازی در سئول

 روز سرنوشت؛ شاید بهترین تعبیر برای انتخابات فدراسیون فوتبال همین باشد. فوتبالی خسته از هجمه‌های بیش از اندازه، خسته از زخم‌های کهنه و خسته از تکه‌پاره شدن.
کد خبر: ۱۳۰۵۶۲۶

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه جام جم نوشت: یک گوشه آن را سیاسیون گرفته‌اند،گوشه‌ای را پیشکسوتانی که به دنبال این هستند «خودمان باشیم»،بقیه نباشند و گوشه دیگر را بازیکنانی که فقط طاقچه بالا می‌گذارند. اما گوشه مهم‌تر که کار رئیس جدید برای مبارزه با آنها سخت است. فضای مجازی پر است از حاشیه، پر از حرف و حدیث و شایعاتی که تا مغز استخوان آدم را می‌سوزاند. می‌گویند دلال‌ها دندان تیز کرده‌اند هر کسی را که رئیس شد، سمت خودشان بکشانند. آنها آن گوشه معروف را به همین راحتی‌ها خالی نمی‌کنند و سالیان سال چنان ریشه دوانده‌اند که تبر عدالت هم شاید قطع شان نکند چرا که باید از ریشه زده‌شوند و این ریشه قطور، تبری سفت و محکم می‌خواهد و آدمی که دل و جراتش را داشته‌باشد.

 وقتی بوی مهندسی آمد!

نخستین اقدامی که شاخک‌ها را تیز کرد تغییر عجولانه رئیس هیأت‌فوتبال کیش در آستانه برگزاری انتخابات بود. طبق اساسنامه، رئیس هیأت‌فوتبال این جزیره برخلاف هیات‌های استانی انتخابی نیست بلکه از سوی رئیس فدراسیون فوتبال و با پیشنهاد مدیرعامل منطقه آزاد معرفی و منصوب می‌شود.همین تغییر و انتصاب محمود پازوکی برای چهار سال باعث شد خیلی‌ها از این بگویند: «می‌خواهند مهندسی کنند.»

 عجله برای برگزاری انتخابات چند هیأت‌فوتبال

یکی دیگر از حاشیه‌هایی که باعث شد حساسیت‌ها به اوج برسد، برگزاری عجولانه انتخابات استانی در فاصله

یک تا دو ماه به انتخابات بود. خیلی از هیات‌ها برای چند سال با سرپرست اداره می‌شدند اما با نزدیک شدن به انتخابات و خیلی سریع و سریالی، انتخابات این هیات‌ها را برگزار کردند تا این طور شنیده شود دارند مهره‌های خودشان را می‌چینند. نکته اینجاست ک در دو سال اخیر فدراسیون زیر بار برگزاری انتخابات هیات‌های فوتبال نمی‌رفت

و هر بار به بهانه‌های مختلف از برگزاری آن شانه خالی می‌کرد اما در کمتر از یک ماه انتخابات چند هیأت‌استانی مثل تهران و اراک را برگزار کرد.

لایو اینستاگرامی ممنوع!

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در حالی صبح امروز در سالن اجلاس سران در شرایطی برگزار می‌شود که این فدراسیون پروتکل‌های رسانه‌ای را برای حضور افراد و نمایندگان رسانه‌های جمعی مشخص کرد که از آن جمله می‌توان به ممنوعیت لایو اینستاگرامی از‌سوی خبرنگاران اشاره کرد. همچنین بلافاصله بعد از پایان مجمع و انتخاب رئیس، نشست خبری سکاندار جدید فدراسیون فوتبال در سالن کنفرانس شهید رضایی‌نژاد برگزار خواهد شد.

 

کوتاه از کاندیدا؛ از جادوگر تا سردار

امروز و از بین این چهار نفر ، یک نفر به مدت چهارسال روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال خواهدنشست.

مصطفی آجرلو: معروف به سردار آجرلو ؛ مدیرعامل‌سابق تیم‌های پاس،استیل آذین و تراکتور.چند لیسانس و فوق‌لیسانس و دکترا در زمینه مدیریت دارد و سال هاست در حوزه ورزش(نظامی)فعالیت می‌کند.سردار خودش را جزئی از خانواده فوتبال می‌داند و امید زیادی دارد بتواند در این انتخابات رای بیاورد.

شهاب‌الدین عزیزی خادم: مدیرعامل و عضو هیأت‌مدیره در چند شرکت صنعتی و اقتصادی.عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس‌سابق هیات‌مدیره باشگاه‌های سایپا و پیکان.او یکی از نفراتی است که به قول خودش و به واسطه شغل و تجربیاتی که دارد، می‌تواند از لحاظ اقتصادی کمک بزرگی به فوتبال ایران بکند.

علی کریمی:  کاپیتان‌سابق تیم‌ملی و باشگاه پرسپولیس.سابقه بازی در تیم‌های فتح، پرسپولیس، الاهلی امارات، بایرن مونیخ، القطر، استیل‌آذین، تراکتور و شالکه را در کارنامه دارد.کریمی یک بار هم عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را از آن خودش کرده‌است و در بین نامزدهای این دوره، فوتبالی‌ترین فردی است که می‌خواهد روی صندلی فدراسیون فوتبال بنشیند.کریمی و نزدیکانش گفته‌اند می‌دانند در این انتخابات شانس زیادی ندارد؛ چرا که قدرت مافیا بیشتر از قدرت فوتبال است.

کیومرث هاشمی: چهره‌ای سیاسی، معاون‌سابق سازمان تربیت‌بدنی، قائم مقام‌سابق وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم و رئیس‌سابق کمیته‌ملی‌المپیک جمهوری‌اسلامی‌ایران. در فضای‌مجازی شایعه شده که او گزینه مورد حمایت دولت است و در انتخابات پیش رو قطعا رای می‌آورد.  هاشمی به نسبت دیگر گزینه‌ها زیاد در فضای‌مجازی حضور ندارد و سعی کرده بیشتر کارهایش را در سکوت پیش ببرد.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها