عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: در حال حاضر فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی مانند مترو‌ به خوبی رعایت نمی شود. اگر در هر واگن جمعیت زیادی سوار شوند در صورتیکه فردی ناقل بیماری باشد به دلیل نبود تهویه مناسب و‌ گردش هوا در مترو باعث انتقال احتمالی ویروس کرونا خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۰۵۴۷۵

به گزارش جام جم آنلاین، مینو محرز، عضو کمیته علمی کشوری کرونا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دستورالعمل های بهداشتی مانند زدن ماسک و شستن مرتب دست ها با آب و صابون باید توسط مردم به طور دقیق رعایت شود. امروزه تنها ابزار در دسترس عموم برای پیشگیری از بیماری کرونا همان زدن ماسک از هنگام خروج از خانه تا رسیدن به منزل است و افراد باید فاصله گذاری اجتماعی را برای محافظت از خود و اطرافیان رعایت کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم در برخی از مناطق کشور بیماری کرونا را جدی نگرفته اند و رعایت دستورالعمل های بهداشتی کاهش پیدا کرده است که این موضوع باعث چرخش و انتقال احتمالی ویروس کرونا در جامعه خواهد شد.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا بیان کرد: در حال حاضر فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی مانند مترو‌ به خوبی رعایت نمی شود. اگر در هر واگن جمعیت زیادی سوار شوند در صورتیکه فردی ناقل بیماری باشد به دلیل نبود تهویه مناسب و‌ گردش هوا در مترو باعث انتقال احتمالی ویروس کرونا خواهد شد.

محرز با اشاره به اینکه به دلیل ازدحام جمعیت فاصله گذاری اجتماعی در مترو رعایت نمی شود، گفت: در مترو به دلیل اینکه تهویه هوا به خوبی انجام نمی شود باید در هر واگن مسافران کمتری سوار شوند تا فاصله گذاری فیزیکی بهتر رعایت شود.

وی افزود: متاسفانه در رستوران های سطح شهر مردم برای خوردن غذا در کنار هم نشسته و به بهانه فضای باز فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند که این مسئله سبب چرخش ویروس کرونا در سطح جامعه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها