بررسی عملکرد ضعیف این فصل قرمزهای آنفیلد

از عرش تا فرش در لیورپول

در مرحله رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم های مهمان فوق العاده عمل کردند و یک آمار تاریخی را به ثبت رساندند.
کد خبر: ۱۳۰۵۴۴۰

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، هرگز در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا دیدارهای رفت یک هشتم نهایی این چنین با حکمرانی تیم های نخست گروه ها که مهمان بودند به پایان نرسیده بود. از هشت میزبان تنها یکی از آن ها توانست دیدار رفت را با پیروزی به پایان برساند.

یوونتوس تنها مهمان ناکام بود. این تیم برابر پورتو شکست خورد اما به لطف گل کیه‌زا که نتیجه را ۲ بر یک کرد به صعود امیدوار شد.

پیروزی تیم های مهمان را به ترتیب پپاری سن ژرمن (۴ بر یک برابر بارسلونا)، بایرن مونیخ (۴ بر یک برابر لاتزیو)، منچسترسیتی (۲ بر صفر برابر مونشن گلادباخ)، لیورپول (۲ بر صفر برابر لایپزیگ)، چلسی (یک بر صفر برابر اتلتیکومادرید)، رئال مادرید (یک بر صفر برابر آتالانتا) و دورتموند (۳ بر ۲ برابر سویا) به دست آوردند. تعداد گل ها ۶ بر ۱۸ بود و چهار میزبان در گلزنی ناکام ماندند.

دلایل این اتفاق کاملا مشخص نیست. می توان با نبود تماشاگران شروع کرد که موجب شد میزبان ضعیف شود.

همیشه تیم های دوم گروه در بازی رفت یک هشتم نهایی میزبان هستند و فرصت دارند با یک نتیجه قاطع صعود خود را به دور بعد تقریبا قطعی کنند اما آن ها بدون حضور هوادارانشان در جایگاه ها نمی توانند حریفانشان را تحت فشار قرار دهند.

به همین خاطر تیم های مهمان آزادانه بازی می کنند. البته اتلتیکو و لایپزیگ حتی نتوانستند در ورزشگاه هایشان بازی کنند.

یک دلیل دیگر سطح خیلی بالای تیم های اول گروه ها نسبت به تیم های دوم بود. بایرن مونیخ، سیتی، PSG و لیورپول نسبت به حریفانشان در یک هشتم نهایی برتری کاملا آشکاری داشتند.

این چهار تیم تنها به دنبال صعود به مرحله بعد نیستند و به فتح جام فکر می کنند. رئال مادرید با وجود اینکه شانس صعودش بیشتر بود اما به سختی توانست آتالانتا ۱۰ نفره را شکست دهد.

از طرفی از ابتدا مشخص بود که رقابت برابری در تقابل اتلتیکو با چلسی و سویا با دورتموند وجود خواهد داشت.

مهمان های دیدارهای برگشت می توانند به جبران نتیجه امیدوار باشند چون در جایگاه ها تماشاگری وجود ندارد که تحت فشار قرار بگیرند.

به عنوان مثال جبران نتیجه ۲ بر صفر برابر لیورپول در آنفیلد با تماشاگر و بدون تماشاگر یکی نیست. همچنین این شرایط برای اتلتیکو در استمفورد بریج حکم فرماست، سویا هم دیوار زردی نخواهد دید و آتالانتا به جای سانتیاگو برنابئو پر از تماشاگر در دی استفانو خالی برای جبران نتیجه تلاش خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها