آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهر‌های کشور

فهرست شهر‌های قرمز و نارنجی اعلام شد

آخرین بروز رسانی وضعیت رنگ‌بندی رسمی شهرستان‌ها از امروز ۷ اسفند ماه در اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اعلام شد.
کد خبر: ۱۳۰۵۳۶۳

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آخرین بروز رسانی وضعیت رنگ‌بندی رسمی شهرستان‌ها در اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، از امروز هفتم اسفند ماه، ۱۱ شهرستان که همگی در استان خوزستان قرار دارند، وضعیت قرمز کرونایی دارند، همچنین ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

هفته گذشته بر اساس نقشه رنگ‌ بندی اپلیکیشن ماسک ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی بر اساس آمار بستری‌های کرونا در کشور داشتیم که با کاهش شهرهای نارنجی و آبی در هفته پیش رو مواجه هستیم.

فهرست شهرهای قرمز کرونا

آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در استان خوزستان شهرهای قرمز کرونا در هفته آینده هستند.

فهرست شهرهای نارنجی کرونا

ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو، نقده، شهرضا در استان آذربایجان غربی، شهرا در استان اصفهان، امیدیه، ایذه، باغ ملک، حمیدیه، شوش، هفتکل، هندیجان و اندیمشک در استان خوزستان، دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگارد، گراش، لامرد و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، کهگیلویه و گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی شهرهای با وضعیت نارنجی کرونا در هفته آینده هستند.

در شهرهای نارنجی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ مشمول محدودیت می‌شوند.

در شهرهای قرمز گروه‌های شغلی یک، ۲، سه و چهار مشمول محدودیت می‌شوند.

علاوه بر محدودیت های رنگی در شهرها، طبق اعلام پلیس ورود خودرو‌های شخصی به استان‌های شمالی با وضعیت زرد و شهر‌های مشهد، قم، اصفهان، شیراز، بوشهر، بندرعباس و جزایر قشم و کیش با محدودیت و ممنوعیت همراه است.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۸۷۵ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۷۳۶ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۳۶۵ هزار ۲۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۳ هزار و ۷۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها