حوادث بین الملل؛ انگلیس

قتل فجیع کودک ۲۲ ماهه به دست ناپدری

مرد میوه‌فروش که متهم است با اسید برادرش را کشته در جلسه دادگاه منکر این اتهام شد و ادعا کرد ناخواسته روی برادرش اسید ریخته است.تحقیقات جنایی در این پرونده از تیر سال گذشته با شکایت زنی در پلیس آگاهی در جنوب تهران از برادرشوهرش به اتهام قتل همسرش آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۰۵۳۰۵

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ضمیمه تپش، این زن به ماموران گفت: نوجوان بودم که با همسرم ازدواج کردم. وقتی۱۴ساله بودم ، مادر شدم. بعد از تولد فرزندمان به تهران آمده و در محله‌ای در جنوب تهران زندگی می‌کردیم. همسرم و برادرش با هم اختلاف داشتند اما نمی‌دانستم این‌قدر شدید است که منجر به قتل همسرم می‌شود. چند روز قبل از بیمارستان با من تماس گرفتند و خبر دادند همسرم با اسید سوخته است و ۲۰روز بعد او به‌خاطر شدت سوختگی جان باخت و فهمیدم برادرش روی او اسید ریخته است. با مرگ شوهرم من با یک بچه ۶ساله تنها مانده‌ام و از قاتل شوهرم شکایت دارم. اگر شوهرم زنده می ماند، من شکایتی نداشتم. چون دو برادر بودند که خودشان اختلاف شان را حل می کردند و من نباید دخالت می کردم.

انکار اسیدپاشی

پس از این شکایت برادر مقتول دستگیر و در تحقیقات منکر اسیدپاشی شد و گفت: نمی‌دانم همسر برادرم چرا مرا به عنوان اسیدپاش معرفی کرده است.

این در حالی است که تحقیقات پلیسی هم حکایت از درگیری دوبرادر داشت. کسبه محل هم در بازجویی‌ها اعلام کردند درگیری دو برادر را دیده اما متوجه اسیدپاشی نشده‌اند. یکی از آنها گفت: آن روز من در مغازه بودم که با صدای ساسان بیرون آمدم. او به دیوار چسبیده بود و فریاد می زد «سوختم». من ندیدم چه کسی روی او اسید ریخته است.

در ادامه ماموران مرد رنگ‌فروشی را شناسایی کردند که متهم از او اسیدخریده بود. این مرد گفت: متهم به نام یوسف چند روز قبل به مغازه‌ام آمد و یک ظرف کوچک اسید خرید.

متهم وقتی با این دلایل روبه‌رو شد درگیری با برادرش را قبول کرد و گفت: با برادرم درگیر شدم و او با اسید به سمت من حمله کرد که اسید روی خودش ریخت. من مغازه میوه‌فروشی دارم و برادرم با وانت مقابل مغازه من میوه می‌فروخت. این کار او باعث شد، مشتریانم کم شوند. با هم دعوا کردیم و او مرا به اسیدپاشی تهدید کرد اما نمی‌دانم چطور خودش قربانی اسید شد. این در حالی است که متهم نتوانست توضیح دهد برادرش چطور به کمر خودش اسید پاشیده است.

برادر پای میز محاکمه

با تکمیل تحقیقات برای مرد اسیدپاش کیفرخواست صادر شده و پرونده‌اش برای محاکمه به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

با توجه به این‌که تنها ولی‌دم، فرزند صغیر مقتول بود، رئیس قوه‌قضاییه از طرف او درخواست قصاص
متهم را کرد.

متهم در جلسه محاکمه هم منکر اسیدپاشی شد و گفت: درگیری با برادرم را قبول دارم. او را در این درگیری به مرگ تهدید کردم اما روی برادرم اسید نریختم. روز حادثه وقتی درگیری ما بالا گرفت، برادرم می‌خواست محتویات ظرف اسید را روی من بپاشد که من در دفاع از خود محتویات ظرف را روی او ریختم و بعد متوجه شدم داخل آن اسید بوده است. من و برادرم با هم اختلافاتی داشتیم اما همیشه حامی یکدیگر بودیم و راضی به مرگش نبودم.

در ادامه وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: با توجه به این‌که جنایت خانوادگی است، فرصتی داده شود تا موضوع از طریق مصالحه حل شود.

با رسیدگی به این پرونده قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

ضمیمه تپش روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها