سفیر ایران در شورای حقوق بشر:

ترور سردار سلیمانی تروریسم دولتی است

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز مطالبه‌گری نسبت به حقوق ایران در خصوص دفاع مقدس عقلانی، شرعی، قانونی و حقوقی است.
کد خبر: ۱۳۰۵۱۳۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه، در همایش مطالبات حقوقی بین المللی دفاع مقدس که در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است، اظهار داشت: روایت دفاع مقدس ممکن است توسط راویان مختلفی انجام بگیرد و این مسیر را متفاوت جلوه بدهد گاهی تاریخ را منحرف کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: در خصوص کار مقتدرانه سپاه در حمله به عین الاسد روایت‌های متفاوتی وجود دارد روایتگری بحث مهمی است جریان رسانه‌ای دشمن به گونه‌ای است که برای گسترش جهل و عدم تحقیق، به دنبال ارائه تحلیلی است که مخدوش است.
 
رئیسی گفت: عراق از فروردین 59 تحرکاتی انجام و شهریور 59 جنگ را آغاز کرد. 30 هزار کیلومتر مربع از کشورمان مورد اشغال دشمن قرار گرفت.
 
رئیس قوه قضاییه بیان داشت: باید مشخص شود صدام یک عامل بود. مباشر صدام بود، اما کشورهای مختلفی به صدام کمک بسیاری کردند چرا سازمان ملل در زمان خود نسبت به اعلام متجاوز اقدام نکرد؟ شورای امنیت به موجب وظایف مصرح قانونی، متجاوز را از تجاوز ممانعت نکرد و چرا قدرت‌های سلطه‌گر اجازه ندادند، قطعنامه‌ها به موقع خود صادر نشدند؟ کشورهای عربی باید پاسخگو باشند که خود مورد تجاوز صدام قرار گرفتند، در زمان خود اقدامی انجام ندادند.
 
رئیس قوه قضائیه گفت: امروز مطالبه‌گری نسبت به حقوق ایران در خصوص دفاع مقدس عقلانی، شرعی، قانونی و حقوقی است. در این میدان نباید به هیچ عنوان ملامت، ملامت‌گران تردید ایجاد کند.
 
وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس جنگ اراده‌ها بود. اراده پولادین ملت در برابر اراده سلطه دشمنان ایستاد و پیروز شد. مردم ایران می‌خواستند آزاد و مستقل زندگی کنند   نمی‌خواستند، تحت سلطه باشند. هشت سال جنگ بر مردم ایران تحمیل شد تا نظام جمهوری اسلامی تثبیت نشود.
 
وی گفت: میدان دفاع مقدس، میدان رسوایی نظام سلطه است. باید پاسخ بدهند کسانی که امروز مدعی هستند که می‌خواهیم تسلیحات را کنترل کنیم، تسلیحات شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند. آلمان، فرانسه و انگلیس باید امروز به مردم خودشان و دنیا پاسخ بدهند میدان دفاع مقدس باید به استیضاح مدعیان دروغین حقوق بشر تبدیل شود.
 
رئیسی عنوان کرد: جاهلیت مدرن مسلح به سلاح علم و فناوری و امپراتوری گسترده رسانه‌ای است.آنچه که آمریکایی‌ها در نقض حقوق انسان انجام دادند باید به تصویر کشیده شود. شرکای جرم صدام باید مشخص و معرفی شود. اگر بخواهد کیفرخواستی تنظیم و تمام جرایم نظام سلطه قید بشود، کیفرخواست بلندی خواهد شد و باید پیش روی همه حقوقدانان عالم باشد.
 
وی بیان داشت: ما به عنوان دستگاه قضایی نسبت به این پرونده بزرگ که مدعی آن میلیون‌ها نفر هستند، مورد رسیدگی قرار خواهیم داد. شاید در دنیا اکنون محکمه عادلانه وجود نداشته باشد، اما قبل از آن نزد وجدان‌های بیدار حرکت سلطه‌گرانه باید اقداماتی صورت بگیرد. در این رابطه تبیین موضوع از سوی حقوقدانان بسیار مهم است.
 
رئیسی با اشاره به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا گفت: دولت آمریکا تروریسم رسمی و دولتی است. تمام حقوقدانان عالم باید علیه تروریسم دولتی فریاد سر بیاورند. سردار سلیمانی قهرمان مبارزه با همه شرور و ناامنی‌هایی بود که منطقه را تهدید می‌کرد. این را باید از مردم منطقه پرسید. حاج قاسم قهرمان مبارزه با تروریسم بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها