ارتش و گروه‌های مقاومت یمن به دروازه‌های مارب رسیدند

سقوط سعودی‌ها در مارب

آکسفام (یکی از بزرگترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی) دولت انگلیس را به طولانی كردن جنگ در یمن متهم کرد. بر اساس این ادعا بریتانیا به اجازه دادن به صادرات تجهیزات سوخت رسانی هوا به هوا به نیروی هوایی عربستان جهت بمباران یمن متهم شده است.
کد خبر: ۱۳۰۵۰۱۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین، این فناوری (تجهیزات سوخت رسانی) به دولت ریاض در تابستان گذشته اعطا شد و باعث شد که محدودیت های نظامی عربستان برداشته شود. این فناوری به هواپیماهای جنگی کمک می کند ماموریت های بیشتر و طولانی تری را انجام بدهند.

سام نادل ، رئیس سیاست و حمایت از آکسفام ، گفت: انگلستان در جهت مخالف با پایان جنگ با یمن قرار دارد. این کار با با افزایش حمایت از جنگ وحشیانه به رهبری عربستان سعودی و البته فروش و تسلیحات اسلحه که حملات هوایی را تسهیل می کند، انجام می شود.

درگیری ها در اطراف مأرب ، آخرین سنگر دولت مورد حمایت ریاض در شمال  افزایش یافته است. شورشیان حوثی در تلاشند تا این شهر استراتژیک را تصرف کنند.

آکسفام تخمین می زند که در حال حاضر 850 هزار پناهنده در ده ها اردوگاه در شهر مأرب و اطراف آن زندگی می کنند و در بازدیدهای اخیر مشاهده شده بسیاری از افراد در خیابان ها خوابیده اند.

آکسفام از هر دو طرف خواسته است آتش بس فوری را اتخاذ کنند و همچنین از انگلیس درخواست کرد صادرات اسلحه به خاورمیانه را متوقف کند. این در حالی است که انگلیس ادعا می کند از صلح در یمن حمایت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها