سازمان هواشناسی با صدور هشداری از تداوم بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر در تهران و هشت استان دیگر خبر داد و نسبت به لغو فعالیت‌های کوهنوردی، ترددهای کوهستانی و پرواز هواپیماهای سبک و گلایدر و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۰۴۹۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش باران و برف، رخداد مه و کاهش دید افقی و در مناطق جنوبی بارش باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد وقوع تگرگ امروز (۳ اسفندماه) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، گیلان، کردستان، خراسان شمالی، نیمه شرقی فارس، کرمان، شمال و نیمه غربی هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان، نیمه غربی لرستان، قزوین و همدان، چهارشنبه (۶ اسفندماه) برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، غرب و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت جوی پنجشنبه (۷ اسفندماه) در استان‌های اردبیل، گیلان، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، ارتفاعات تهران، مرکزی، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات خوزستان، بوشهر، فارس، کرمان، ارتفاعات و شمال هرمزگان، غرب یزد، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی حاکم خواهد بود بنابراین اختلال در تردد، احتمال تاخیر یا لغو پروازها، وقوع کولاک در گردنه‌های برفگیر و کوهستان، احتمال آسیب دیدن سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، وقوع صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر و بالاآمدن آب رودخانه‌ها، احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

سازمان هواشناسی در این شرایط احتیاط در سفرهای برون‌شهری به‌ویژه مناطق کوهستانی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، آمادگی تجهیزات برف‌روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، کنترل و بازگشایی آبروها، اندیشیدن تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و ترددهای کوهستانی، لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدر و اتخاذ سایر اقدامات پیشگیرانه را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار آمده است: وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر برساعت چهارشنبه (۶ اسفندماه) در استان‌های البرز، تهران، سمنان، نیمه شمالی یزد، شمال اصفهان، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و پنج‌شنبه (۷ اسفندماه) برای استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود.

خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا و اختلال در تردد جاده‌ای به سبب کاهش دید، احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک شهری و روستایی، احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع به‌ویژه در کارگاه‌های ساختمانی، احتمال شکستن درختان فرسوده، وقوع کولاک برف در گردنه‌های برفگیر و کوهستان و احتمال سقوط بهمن از مخاطرات ناشی از حاکمیت این شرایط جوی است.

سازمان هواشناسی نیز نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره، اندیشیدن تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، لغو فعالیت‌های کوهنوردی و ترددهای کوهستانی، لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها، انجام اقدامات مقتضی برای حفاظت از محصولات کشاورزی در جنوب و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها