صدور قبض‌های سنگین برق برای زلزله‌زدگان سی‌سختی دوباره پشت آنها را لرزاند

پس‌ لرزه‌ های تمام‌ نشدنی

وزیر راه و شهرسازی گفت: وام بلاعوض برای زلزله زدگان سی سخت و بازسازی منازل مسکونی بر اساس برآورد ستاد بحران تدوین و در همین هفته پیش رو مصوبات آن ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۴۷۳۴

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محمد اسلامی ظهر جمعه در نشست مدیریت بحران شهرستان دنا، در سی سخت با بیان اینکه باید خدا را شاکر باشیم که تلفات انسانی نداشتیم و هموطنان در سلامت به سر می‌برند، افزود: از انجام مأموریت در جمع مردم نجیب این منطقه خرسند و شاکر هستم.

وی با بیان اینکه این مردم در صحنه مطالبه‌ای نداشتند و مهم‌ترین مطالبه آنها جاده یاسوج- سی سخت بود، تصریح کرد: عملیات اجرایی این جاده دوباره از سر گرفته می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه برای کسانی که می‌خواهند اموال و وسایل خود را جا به جا کنند هزینه برای جابجایی به مردم در نظر گرفته می‌شود، گفت: هزینه‌ای برای ممیزی نهایی در نظر گرفته شود و ایستگاهی برای اعتراضات مردمی راه اندازی شود.

وی افزود: هزینه‌های صدور پروانه رایگان و ۲۰ میلیون تومان برای برخی هزینه‌ها از سوی بنیاد مسکن به مردم پرداخت می‌شود.

اسلامی اظهار داشت: ارزیابی و کارها به ترتیب محله بندی آغاز شود و آواربرداری خانه‌ها هر چه زودتر انجام شده و شهرداری نیروی فنی و شهرسازی از سایر شهرداری‌ها برای کمک به این منطقه اعزام کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین تصریح کرد: آغاز صدور پروانه ساختمان از سوی بنیاد مسکن و سایر متولیان امر تسریع شود و رایزنی‌های لازم برای هماهنگی با بنیاد مستضعفان برای ارسال سیمان رایگان به این منطقه انجام می‌شود.

اسلامی بیان داشت: با توجه به اینکه سی سخت یک منطقه گردشگری مهم است باید عملیات بازسازی به سرعت انجام شود تا وضعیت بهتری نسبت به قبل پیدا کند.

وی افزود: بازآفرینی و احیا بافت شهر گردشگری سی سخت ضروری بوده و عملیات بازسازی و ساخت و ساز روستاهای اطراف نیز به جد پیگیری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها