کودک ۸ساله بعد از نجات جان دوستش در هوتک غرق شد

از جان گذشتگی پسر دهه نودی شجاع

ماجرای هدیه شش‌ساله یکی از تلخ‌ترین حوادث هفته بود. دخترکی که قربانی حمله سگ‌ های ولگرد شد و جانش را از دست داد. عمه او وقتی متوجه ماجرا شد که دیر شده بود و قبل از این‌که بتواند کمکی به برادرزاده‌اش کند، او جانش را از دست داد.
کد خبر: ۱۳۰۴۵۷۳

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ضمیمه تپش، هدیه اولین و آخرین قربانی حیات وحش نیست و کودکان دیگری نیز به سرنوشت او دچار شده‌اند.

در ایران، عقرب اصلی‌ترین قاتل کودکان به‌خصوص در مناطق کویری است و بعد از آن هم سگ‌های ولگرد که این روزها در شهرها زیاد دیده می‌شوند، قاتلانی خطرناک برای کودکان به حساب می‌آیند. در داغ این هفته به ماجرای کودکانی پرداختیم که قربانی حمله حیوانات شدند.

حمله گاندو

مثل همیشه برای بازی به نزدیکی هوتک بیرون روستا رفته بود و با دوستش مشغول بازی بود. اما چند دقیقه بعد وقتی به آب نزدیک شد، یک تمساح پوزه کوتاه(گاندو) به علیرضا نزدیک شد و مچ پای چپ او را گرفت.

قربانیان کوچک حیات وحش

پسرک شوکه شده بود و از دوستش درخواست کمک کرد. در چند ثانیه گاندو، علیرضا را چرخاند و با خود به وسط آبگیر برد. دوست علیرضا بهت‌زده خود را به روستا رساند و با داد و فریاد درخواست کمک کرد. چند نفر از اهالی روستای ازاتی شهرستان سرباز برای کمک به کودک به سمت هوتک رفتند.

چند مرد به داخل آب رفتند تا او را نجات دهند اما خبری از کودک ۱۰ساله نبود. ساعتی بعد اهالی روستا متوجه شدند جسد علیرضا روی آب آمده و او را از داخل هوتک خارج کردند. روی پای کودک زخم عمیق دندان‌های گاندو بود. پزشکی قانونی علت فوت کودک ۱۰ساله را خفگی اعلام کرد.

گرفتار گرگ

۲۵خرداد سال گذشته دختر بچه چهار ساله برای بازی از خانه‌شان خارج شد و در کوچه مشغول بازی شد. دقایقی بعد اهالی روستای زینل بیجار متوجه ناپدید شدن او شدند.

قربانیان کوچک حیات وحش

وحشت آنها زمانی بیشتر شد که ردپای گرگی را اطراف محل بازی کودک دیدند. جست‌وجوها برای یافتن دختر بچه آغاز شد تا این‌که چند ساعت بعد تعدادی از اهالی بیرون از روستا جسد دختر بچه را در حالی‌که قسمت‌هایی از بدنش توسط گرگ دریده شده بود، پیدا کردند.

در محاصره سگ‌های ولگرد

از زاهدان به میبد آمده بودند تا زندگی بهتری داشته باشند. دو برادر هر روز برای زندگی بهتر در شهر می‌چرخیدند و با جمع کردن زباله‌های بازیافتی درآمدی به دست می‌آوردند.

بهمن پارسال بود که برای جمع کردن زباله از خانه خارج شدند و این بار به حاشیه شهر رفتند. هنوز ساعتی از شروع کار نگذشته بود که دو برادر خود را در محاصره سگ‌های بی‌صاحب دیدند.

قربانیان کوچک حیات وحش

۱۰سگ آنها را محاصره کردند. دو برادر سعی کردند سگ‌ها را فراری بدهند اما موفق نشدند. پیشنهاد برادر بزرگ‌تر این بود که فرار کنند.

هر دو شروع به دویدن کردند اما پسر هشت‌ساله در میان راه به زمین افتاد. سگ‌ها او را دوره کردند و به سمتش حمله‌ور شدند.

دقایقی بعد برادر بزرگ‌تر وقتی به شهر رسید موضوع را به دیگران گفت و تیم‌های هلال‌احمر، سپاه و پلیس به حاشیه شهر رفتند و پس از ساعت‌ها جست‌وجو پیکر کودک هشت‌ساله را پیدا‌کردند. سگ‌ها، پیکر کودک را با خود به یک گودال برده و نیمی از بدنش را خورده بودند.

۱۳فروردین سال گذشته هم پسر بچه سه‌ساله‌ای که برای بازی از خانه‌شان در روستای رمکان قشم خارج شده بود، قربانی حمله سگ‌های ولگرد شد.

خانواده‌اش که متوجه ناپدید شدن او شده یودند، جست‌وجو برای یافتنش را آغاز کردند که بعد از دقایقی جسد او را در حالی که مورد حمله شش سگ ولگرد قرار گرفته بود، پیدا کردند.

نیش مرگبار عقرب

در نخستین ماجرا، اردیبهشت امسال پسر بچه شش‌ساله‌ای هنگام بازی در روستا متوجه عقربی سیاه در نزدیکی خودش شد و تلاش کرد از عقرب فاصله بگیرد اما دیر شده بود و حیوان با یک جهش، پسر بچه را نیش زد. با فریادهای او اهالی روستا متوجه عقرب گزیدگی شدند.

فاصله روستا با شهر زیاد بود و جاده بسیار خراب، یکی از اهالی پیشنهاد داد کودک را با موتور به روستایی دیگر ببرند تا با تزریق سرم از مرگ نجات پیدا کند.

کودک ساعت ۱۷ عصر به درمانگاه رسید اما آنجا فقط یک سرم ضدعقرب به او تزریق شد و کار دیگری از دست کسی بر نیامد و پسر بچه که دیگر رمقی برایش نمانده بود با آمبولانس به جاسک منتقل و آنجا دو واحد سرم ضدعقرب به او تزریق شد.

پزشکان تلاششان را ادامه دادند، اما حال کودک بد و بدتر شد تا این‌که صبح روز بعد تصمیم به انتقال او به بندرعباس گرفتند، ولی کودک قبل از انتقال، جانش را از دست داد.

این در حالی بود که چهار روز قبل از آن، دختر هفت‌ساله‌ای در بشاگرد به علت عقرب گزیدگی جانش را از دست داده بود.

مجید غمخوار - ضمیمه تپش روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها