جزئیات دعوای عجیب قائدی و استقلال که در حال تبدیل به یک بحران است

چشم‌و‌هم‌چشمی میلیاردی

در استقلال «مددی-فکری» چه می‌گذرد؟

دیگر صدرنشین نیستید آقای سرمربی

هفته پانزدهم و پایانی نیم‌فصل اول لیگ‌برتر فوتبال کشورمان برای دو تیم سپاهان و استقلال در شرایطی برگزار شد که سپاهان با دو گل برنده بازی شد. شاگردان محمود فکری با این شکست هم فرصت قهرمانی نیم فصل و هم صدرنشینی را از دست دادند.
کد خبر: ۱۳۰۴۳۲۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، «صدرنشینی» عبارتی که محمود فکری سرمربی آبی‌ها بارها و بارها از آن برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهاتش استفاده کرده بود و اعتقاد داشت که کسی نباید به تیم صدرنشین و مربی‌اش انتقادی داشته باشد! همانطور که در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی او با جمله «دوباره سوال‌های کارشناسانه شروع شد!» سالن را ترک کرد.

 رشید؛ تنها تاکتیک استقلال

یک نمایش متوسط از رشید مظاهری، دروازه‌بان درخشان این روزهای استقلال، که در چند بازی اخیر بارها و بارها استقلال و محمود فکری را نجات داده است، باعث شد تا سرمربی آبی‌ها شکلی حقیقی از تیمی را ببیند که البته خیلی قبل‌تر باید متوجه آن می‌شد. استقلال دو گل عقب است. بازی بد عارف غلامی و دانشگر، فاصله زیاد بین قائدی و ارسلان مطهری، اتفاق‌های عجیب درباره ریگی و نیمکت‌نشینی او و تعویض‌هایی که فکری یا به آن اعتقادی ندارد یا وجود چندین مربی و سرمربی روی نیمکت آبی‌ها باعث سردرگمی در تعویض شده است. اما چطور بازیکنانی با این کیفیت به این درجه تنزل پیدا کرده‌اند؟ باید دقیقا چه اتفاقی بیفتد که کادر فنی پرمدعای استقلال، فکری به حال آنها کند؟

 کادر غیر فنی

کدام یک از بازیکنان استقلال، بازیکنان زمان استراماچونی هستند و با آن هدف و انگیزه بازی می‌کنند؟ عارف غلامی، بازیکن درخشان زمان استراماچونی، همان بازیکن قدیمی است؟ مهدی قائدی که بارها و بارها در زمان استرا به ترانسفر شدن در لیگ‌های اروپایی نزدیک شد، وریا غفوری، کاپیتان محبوب استقلالی‌ها که هرگز او را چنین عصبی و به هم ریخته ندیده بودیم و میلیچ و دیاباته یا فکری به آنها اعتقادی ندارد یا اگر به فشار رسانه‌ها و هواداران اعتقاد پیدا کند، حتی ۴۰ درصد از توان واقعی خود را نیز بروز نمی‌دهند. مدافعان استقلال نیز هنوز در مورد وظایف‌شان اطلاع دقیق ندارند چرا که لیگ به نیم فصل رسید و استقلال هنوز نمی‌داند سه دفاعه بازی کند یا چهار دفاعه! کادر فنی استقلال هنوز نمی‌داند از بازیکنانش چه می‌خواهد و این در حالی است که چندین مربی و سرمربی بالقوه روی نیمکت نشسته‌اند و با هم به نتیجه نمی‌رسند.

 شما لبخند تحویل می‌دهید

«در خلق موقعیت هم مشکل داریم و نمی‌تونیم شوت بزنیم. ولی چرا باید تعویض کنیم؟ چرا فورمیشن رو عوض کنیم؟ مگه صدرنشین لیگ از این کارای مسخره و بی‌فایده می‌کنه؟» این نظر یکی از کاربران در فضای مجازی است که اکثر هواداران با او هم‌نظر هستند و هربار از تغییر تاکتیک یک‌باره فکری متعجب شده‌اند. استقلال محمود فکری هیچ برنامه و تاکتیکی ندارد. استقلال فقط بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده، چند نوبت تمرین و بدن‌سازی می‌کند، بی‌هیچ برنامه‌ای به میدان می‌رود و فقط به زمین می‌رود که بازی کرده باشد.

 بعد از بازی هم، محمود فکری با نمایش و نتایج ضعیف لبخند ژکوند تحویل هواداری می‌دهد که تنها دلخوشی‌اش این تیم است. هوادار عصبی است، بازیکن سردرگم است و مدیر عامل به گفته بازیکنان چند ماه یکبار به تیم سر می‌زند، اعضای هیات مدیره تنها دغدغه‌شان استوری گذاشتن در اینستاگرام، عکس با بازیکنان استقلال و دادن وعده‌های توخالی به هواداران است و مدت‌هاست سکوت کرده‌اند، فکری مانند کارمندهای منظم، هرروز به محل کارش می‌آید و بعد به خانه‌اش می‌رود و باز هم بیچاره هوادار.

 می‌دانم چرا تمرکز ندارید

سرمربی آبی‌ها در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی اظهار کرد:« نمی‌دانم چرا بازیکنان ما تمرکز نداشتند، هرچند دلیلش را خودم می‌دانم!» دلیلی که آرش برهانی، مربی آبی‌ها، آن را شرایط بد مالی می‌داند و محمود فکری آن را می‌داند اما بازگو نمی‌کند و همه این مسائل در شرایطی است که استقلال در فروردین ۱۴۰۰ باید در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف رقبای خود برود. الاهلی، الدحیل و الشرطه که صفحه توئیتر کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار استقلال و الاهلی را یکی از حساس‌ترین دیدارهای لیگ قهرمانان در این گروه خواند. اما رقابت در آسیا دیگر حکم بازی در لیگ‌برتر را ندارد و این در حالی است که استقلال نه تنها هر هفته بهتر از هفته قبل نمی‌شود، بلکه هربار مشکل جدید و حاشیه‌ جدیدی نیز پیدا می‌کند. حاشیه‌هایی که البته در ابتدای فصل، سرمربی کم شدن فعالیت بازیکنان در اینستاگرام را راه حل آن دانسته بود! اگر مشکل اختلاف کادر فنی با مدیریت است، چرا یکبار برای همیشه داستانش گفته نمی‌شود و اگر مشکل دیگری هست، چرا فکری از بازگو کردن آن واهمه دارد؟

 از میلیچ تا وریا

فکری از ابتدای شروع لیگ تا به حال بارها و بارها سخن از « توطئه» گفته است. « کسانی هستند که نمی‌خواهند ما قهرمان شویم»،« از این‌که استقلال بوی قهرمانی می‌دهد، ناراحت هستند»،«از اشتباهات داوری خسته شده‌ام» و... اما در کنار این جملات و با فرض درست بودن آنها، هزاران‌بار از زبان او شنیده‌ایم که این باخت‌ها فنی نبوده و تمرکز نداشتن باعث آن شده است! عده ای دیگر اما دلیل این عدم تمرکز را، « اختلاف» می‌خوانند. در ابتدای فصل کادر فنی استقلال به دیاباته بازی نمی‌دهد و هزاران دلیل برای آن عنوان می‌شود. میلیچ بازیکن محبوب هواداران در اختیار باشگاه قرار می‌گیرد و دلیل آن استوری اینستاگرام و پوزخند زدن به ارنج اعلام می‌شود! وریا غفوری، محبوب‌ترین بازیکن آبی‌ها خسته و عصبی از زمین بیرون می‌رود و کادر فنی دلیل قهر او را «سرماخوردگی» عنوان می‌کند. از کادر مدیریتی هم هیچ خبری نیست. ارسلان مطهری در مصاحبه‌ای اعلام می‌کند: نمی‌دانم آقای مددی چه کاری می‌کند. حداقل می‌تواند با بازیکنان صحبت کند و بگوید مشکل چیست و محمد دانشگر می‌گوید: چندین ماه است به تمرین استقلال سر نزده‌اند، مصاحبه‌های داریوش شجاعیان و قائدی بعد از بازی نساجی هم حاکی از این اختلافات است.

 هشتگ‌های بی امان

از چند هفته قبل در توییتر و اینستاگرام هشتگ‌هایی در خصوص اخراج فکری یا استعفای او زده می‌شد اما با باخت مقابل سپاهان، حالا مطالبات استقلالی‌ها جدی‌تر است. هوادار عصبی و نگران حضور در آسیا و ادامه بازی‌های لیگ است و خبرهایی ضد و نقیض از تصمیمات جدید هیات مدیره به گوش می‌رسد. پیروزی با کاشته میلیچ، شوت‌های اسماعیلی، خلاقیت قائدی و درخشش رشید مظاهری و محبوبیت وریا دیگر هوادار را راضی نمی‌کند و این در حالی است که دیگر چماق صدرنشینی هم بر سر منتقدان و روزنامه نگارانی که با دلسوزی از استقلال می‌نویسند، وارد نمی‌شود. بهانه آوردن به اندازه کافی استقلال را عقب انداخته است و این در حالی است که استقلال بهترین بازیکنان را دارد، از کادر مدیریتی خبری نیست و محمود فکری در جدیدترین اقدام خود، بازیکنان استقلال را آنفالو می‌کند.

یگانه عصاری - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حامد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
۰
۰
هرکسی نمیتونه صدر نشین شود سیب سرخ لایق خان است
کردستان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
۰
۰
ای شیشتقلال
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
۰
۰
مگه پرسپولیس میزاره کسی اول بشه

نیازمندی ها