مشوق‌های پیوستن پزشکان به طرح نسخه الکترونیک تامین اجتماعی

پس از حذف دفترچه بیمه، پزشک غیرطرف قرارداد چگونه نسخه می‌نویسد؟

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره چگونگی عملکرد پزشکان غیرطرف قرارداد تامین اجتماعی پس از حذف دفترچه های بیمه درمانی کاغذی از ابتدای اسفندماه توضیح داد و مشوق های پیوستن پزشکان به طرح نسخه الکترونیک را نیز اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۰۴۱۹۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر شهرام غفاری با اشاره به چگونگی عملکرد پزشکان غیرطرف قرارداد تامین اجتماعی پس از حذف دفترچه های بیمه درمانی کاغذی از ابتدای اسفندماه اظهار کرد: حتما تا کنون به پزشک غیرطرف قرارداد مراجعه کرده اید. اگر دفترچه داشته باشید برایتان در دفترچه دارو می نویسد، ولی پول ویزیت را با شما آزاد حساب می کند.
 
وی ادامه داد: اما از ابتدای اسفند به بعد که دفترچه کاغذی دیگر صادر نمی شود، پزشک غیرطرف قرارداد دارو را در سربرگ خودش می نویسد و نام و نام خانوادگی و کدملی بیمار را هم روی سرنسخه اش می نویسد. شما برگه را به داروخانه می برید و داروخانه با همان کدملی می تواند در سیستم ببیند که شما بیمه شده تامین اجتماعی هستید یا خیر و دارو را به شما تحویل دهد.
 
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره مشوق های درنظر گرفته شده برای پزشکان به منظور پیوستن به طرح نسخه الکترونیک نیز گفت: برای آنکه پزشکان به مردم کمک کنند، خواهش کردیم که بیایند و وارد طرح نسخه الکترونیک بشوند. با نسخه نویسی الکترونیک هم نسخه نویسی در برگه های دفترچه و هم نوشتن روی سرنسخه کاغذی دیگر ضرورتی ندارد.
 
غفاری افزود: در طرح  نسخه نویسی الکترونیک وقتی پزشک کدملی شما را به عنوان بیمار وارد سیستم می کند، سیستم نشان می دهد که آیا بیمار بیمه شده است یا خیر و همینطور پرونده سلامت بیمار قابل مشاهده است. ضمن آنکه ما هم حق الزحمه پزشک را تا آخر همان روز یا تا فردا صبح به حسابش واریز می کنیم و مانند این است که دارد پول نقد از بیمار می گیرد که هم برای بیمه شده خوب است و هم پزشک ظرف ۲۴ ساعت پول خودش را در حسابش خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه این مشوق اکنون برای پزشکان طرف قرارداد ما وجود دارد و آنهایی که طرف قرار نیستند نیز می توانند در سامانه ما ثبت نام کنند گفت: اگر پزشکی درخواست قرارداد کند بلافاصله قراردادش پذیرفته می شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای عقد قرارداد و یا تمدید قرارداد ندارد و همانطور که گفته شد پرداخت به موقع نیز برایش انجام می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها