صفحه اینستاگرام علی انصاریان و مهرداد میناوند، دو ستاره فوتبال ایران که اخیرا بر اثر کرونا به فاصله کمی از هم درگذشتند، به حالت یادبود درآمده است.
کد خبر: ۱۳۰۳۹۵۴

به گزارش جام جم آنلاین ، به این ترتیب، دیگر امکان ایجاد پست جدید و اصلاح پست‌های قبلی آنها وجود ندارد، حتی اگر افرادی با عنوان ادمین یا مسئول امنیت صفحه نام کاربری و رمز عبور آنها را در اختیار داشته باشند.

شبکه‌های اجتماعی برای حفاظت از اطلاعات شخصی افراد فوت شده و جلوگیری از ورود غیرمجاز به صفحه آنها یا سواستفاده احتمالی افرادی با عنوان ادمین‌ یا مسئول امنیت، امکاناتی را برای صفحه چنین کاربرانی در نظر گرفته‌اند.

زمانی که میناوند در کما بود انتشار یک پست در اینستاگرام او که در آن مسئول امنیت پیج خودش درباره میناوند صحبت می کرد خشم زیادی را بین هواداران این فوتبالیست به وجود آورد و این فرد را سوءاستفاده گر معرفی کردند.

هرچند سیاست تعیین تکلیف صفحه پس از مرگ بستگی به این دارد که فرد عضو کدام شبکه اجتماعی باشد.

به طور نمونه، فیسبوک به کاربران اجازه می‌دهد تا از پیش در مورد وضعیت صفحه خود پس از مرگ تصمیم‌ بگیرند. کاربران می‌توانند از میان دو گزینه حذف دائمی یا حالت یادبود یکی را برگزینند.

در صفحه‌ای که به حالت یادبود در می‌آید، یک کاربر دیگر از بین دوستان و خانواده امکان این را دارد که فقط یک پست، احتمالا اطلاع‌رسانی در مورد مراسم خاکسپاری یا گرامیداشت را به صفحه اضافه کند، عکس کاربری را تغییر دهد و به درخواست‌های دوستی پاسخ دهد. در حالت یادبود، دیگر امکان اصلاح یا حذف پست‌های قبلی وجود ندارد.

این در حالیست که در شبکه توییتر هیچ فردی پس از مرگ نمی‌تواند به حساب کاربری فرد درگذشته دسترسی یابد و نزدیکان او می‌توانند از توییتر درخواست کنند تا حساب کاربری غیر فعال شود.

از طرف دیگر، در اینستاگرام این امکان وجود دارد تا حساب کاربری افراد فوت شده به حالت یادبود دربیاید و هنوز قابل دسترسی مخاطبان باشد.

این امکان بنا به درخواست کاربران با ارائه مدارک مانند لینک خبر درگذشت یا مراسم یا به درخواست خانواده فرد متوفی میسر خواهد بود. گزینه دیگر، پاک کردن صفحه است. برای چنین کاری بستگان درجه یک فرد باید اسنادی مانند گواهی فوت را برای اینستاگرام بفرستند.

اینستاگرام برای جلوگیری از ناراحتی یا شوکه شدن دوستان فرد فوتی، وقتی صفحه آنها به حالت یادبود درآید، به کاربران اطلاع رسانی نمی کند.

 

تصاویری از صفحه اینستاگرام هر دو فوتبالیست فقید که پس از درگذشتشان حداقل 500 هزار دنبال کننده جدید به صفحه هر کدام اضافه شد:

 

 

اینستاگرام انصاریان و میناوند به حالت «یادبود» درآمد (تصاویر)

 

اینستاگرام انصاریان و میناوند به حالت «یادبود» درآمد (تصاویر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها