فقط دو تا از آنها روی کل کره زمین باقی مانده است. دانشمندان و جانورشناسان با روش های مختلف تلقیح مصنوعی قصد دارند تعداد آنها را بیشتر کنند تا آنها را از خطر انقراض نگه دارند.
کد خبر: ۱۳۰۳۹۵۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین ، ه نظر برخی از کارشناسان نسل «کرگدن های سفید» همین الان هم منقرض شده و باقی ماندن دو تا از آنها هرگز نمی تواند باعث شود تا از انقراض جلوگیری شود چرا که جنس نر آن دیگر بر روی کره زمین وجود ندارد و تنها از آن اسپرم هایی فریز شده باقی مانده که تضمینی وجود ندارد که بارور شوند.

آخرین کرگدن سفید نر تاریخ در سال 2018 تلف شد. 

این دو کرگدن ماده سفید فاتو و ناجین نام دارند و در کنیا نگهداری می شوند. کارشناسان زیست محیطی انقراض این جانور را فراتر از تراژدی توصیف می کنند. این دو مادر و دختر هستند. ناجین از طریق لقاح مصنوعی به دنیا آمده است و کارشناسان امیدوارند بتوانند کرگدن مادر بار دیگر با روش لقاح مصنوعی بار دیگر باردار شود.

این دو جانور به شدت مورد توجه در جهان قرار دارند و بسیار مشهورند.

«اول پجتا کانسرونسی» در کشور آفریقایی کنیا یکی از بزرگترین پناهگاه های کرگدن در جهان و محل زندگی ناجین و فاتو است ، یک مادر و دختر که آخرین کرگدن های سفید شمالی موجود هستند.

سام اندرسون محقق و عکاس حیات وحش که در ساخت مستند این دو کرگدن مشارکت کرده می گوید: داستان دو کرگدن سفید شمالی اخیر  ناگزیر غم انگیز است. چندین دهه شکار غیرقانونی و از دست دادن زیستگاه باعث کاهش این گونه شده است. از بین رفتن این گونه جانوری "انقراض عملکردی" ننم دارد. آخرین جنس نر این گونه کمیاب جانوری در سال 2018 درگذشت و تنها دو ماده باقی ماند: ناجین و فاتو ، مادر و دختر.

اندرسون در ادامه می گوید که از بین رفتن و انقراض این گونه جانوری فراتر از فاجعه است اما کمتر کسی به آن توجه می کند. این کرگدن های کمیاب حاصل چندین میلیون سال تکامل بودند.

مورد توجه ترین حیوان دنیا (تصاویر)

 

مورد توجه ترین حیوان دنیا (تصاویر)

 

مورد توجه ترین حیوان دنیا (تصاویر)

 

مورد توجه ترین حیوان دنیا (تصاویر)

 

مورد توجه ترین حیوان دنیا (تصاویر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها