مدیرکل ‌پیش‌بینی سریع سازمان هواشناسی هشدار داد؛

وزش باد و وقوع بهمن در ارتفاعات کشور

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به گلخانه‌داران توصیه می‌شود که نسبت به تهویه و تامین سوخت گلخانه در مناطق سردسیر اقدام کنند.
کد خبر: ۱۳۰۳۹۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه در اغلب مناطق کشور جو آرام و صاف است، اظهار کرد: با عبور موج ضعیف تراز میانی جو، روز پنج شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و روز جمعه در البرز شرقی و برخی نقاط شمال شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود‌‌.

او افزود: با توجه به مساعد بودن شرایط جوی طی روزهای آینده به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به برداشت گوجه فرنگی و صیفی جات اقدام کنند.

حقیقت در توصیه‌ای دیگر به کشاورزان بیان کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت نارنگی در استان هرمزگان و مساعد بودن شرایط جوی، طی روزهای آینده باغداران نسبت به برداشت اقدام کنند.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به افزایش دما و احتمال طغیان ملخ در استان بوشهر در اواخر بهمن شرایط برای پایش و مبارزه با ملخ طی روزهای آینده فراهم است.

او در توصیه‌ای به گلخانه داران گفت: با توجه به شرایط جوی به گلخانه داران توصیه می‌شود که نسبت به تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت گلخانه و سالن پرورش قارچ در مناطق سردسیر اقدام کنند.

در اکثر استان‌های کشور بارش کمتر از نرمال است

حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تا روز گذشته، مجموع بارش کشور ۷۹.۱ میلی متر بوده که در دوره بلندمدت ۱۱۶.۹ میلی متر بوده است و این امر کاهش ۴۱ درصدی بارش نسبت به سال قبل و ۳۲ درصدی نسبت به دوره نرمال بلندمدت را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در اکثر نقاط کشور بارش کمتر از نرمال است، افزود: بنابر آمار بارش در استان‌های خراسان رضوی، سمنان، گلستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت نرمال قرار دارد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی تصریح کرد: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که از نظر دما در استان‌های مازندران، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان ۱ تا ۳ درجه و سایر نقاط ۳ تا ۶ درجه افزایش خواهد داشت‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها