نماینده کشورمان در سازمان ملل در نشست غیررسمی شورای امنیت:

دنیا مقابل سوءاستفاده از حق دفاع مشروع بایستد

مسئول کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا:

ایران هیچ نقض توافق هسته‌ای را انجام نداده است

مسئول کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا اعلام کرد تهران هیچ تخطی از توافق هسته‌ای انجام نداده است و گام نخست باید از سوی واشنگتن انجام شود؛ چرا که او سبب این هرج و مرج شده است.
کد خبر: ۱۳۰۳۹۱۰

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، مسئول کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا هرگونه نقض برجام از سوی ایران را رد کرد.

کورنلیا ارنست، مسئول گروه پارلمانی روابط با ایران به شبکه الجزیره گفت: ایران هیچ تخطی در زمینه توافق هسته‌ای به انجام نرسانده است.

وی تصریح کرد: گام نخست باید از سوی واشنگتن انجام شود؛ چرا که او سبب این هرج و مرج شده است.

مسئول گروه پارلمانی روابط با ایران در ادامه تصریح کرد: باید مذاکرات با ایران هم اکنون آغاز شود و اتحادیه اروپا می‌تواند به عنوان میانجی عمل کند.

مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل متحد نیز روز گذشته در مصاحبه با شبکه خبری فرانس ۲۴ اعلام کرده بود آمریکا باید نخستین گام را با بازگشت به توافق هسته‌ای بردارد.

بر اساس این گزارش، مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل متحد در مصاحبه با فرانس ۲۴، در خصوص امکان بازگشت آمریکا به توافق ۲۰۱۵ هسته ای، تحت دولت ریاست دولت بایدن سخن گفت.

نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد گفته بود: کاملا آشکار است چه کسی باید نخستین گام را بردارد. در حال حاضر همچنان آمریکا ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و برجام است. بنابراین، هنگامی که از بازگشت به توافق هسته‌ای سخن می‌گوییم باید این واقعیت را به خاطر داشته باشیم که ایالات متحده موظف است تعهداتش را رعایت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها