سفر آقای رئیسی به گیلان با توجه به بازدیدهای میدانی ایشان از دو کارخانه تعطیل‌ شده شرکت رشت الکتریک و صنایع‌ پوششی ایران را می‌توان مثبت و خوب ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۳۰۳۴۶۰

اقدام و دستور ایشان برای رسیدگی به وضعیت این دو کارخانه تعطیل‌ شده قطعا موجب خوشحالی مردم این استان می‌شود چرا که کارخانه رشت‌ الکتریک و صنایع‌ پوششی ایران ازجمله کارخانه‌های مطرح نه‌تنها داخل کشور بلکه در منطقه بودند و تولیداتشان از کیفیت زیادی برخوردار بوده و محصولاتشان شهرت بسیاری داشتند؛ بنابراین رسیدگی به وضعیت این کارخانه‌ها از یکسو برای وجهه قوه‌قضاییه مناسب است و از سوی دیگر برای بخش صنعت و تولید کشور.

متاسفانه این کارخانه‌ها از حدود سال۸۳ و بعد از واگذاری آنها دچار مشکلات شده و سپس تعطیل شدند و همین اتفاق موجب بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران مشغول در آن شد؛ بنابراین به نظر می‌رسد که باید در نحوه واگذاری‌ها دقت بیشتری صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین واگذاری‌های اشتباهی نباشیم. در طول این چند سال مشکلات عدیده‌ای برای کارگران این کارخانه‌ها ایجاد شد و به‌طور مداوم شاهد تحصن آنها بودیم.

به این ترتیب به نظر می‌رسد باید در واگذاری‌ها دقت بیشتری صورت گیرد و قطعا کارخانه‌ها به افرادی واگذار شود که اهلیت داشته باشند تا به‌واسطه ناکارآمدیشان موجب توقف چرخه‌تولید و ایجاد مشکل برای کارگران مشغول نشوند.

در این‌خصوص هم ضرورت دارد در موضوع توانمندسازی کارخانه‌های واگذارشده اهتمام خاصی صورت گیرد.

در هر صورت در مورد دو کارخانه عنوان‌شده در گیلان باید بر این موضوع تاکید کرد که هر چند مجلس نیز باید نسبت به این موضوع ورود می‌کرد و مشکلات مربوطه از سوی مجلس پیگری می‌شد اما در طول این مدت قوه‌قضاییه نیز باید زودتر از این و در طول سال‌های گذشته درخصوص این دو کارخانه تعیین تکلیف می‌کرد.

در آخر باز هم تاکید می‌کنم باید درخصوص واگذاری‌ها دقت زیادی صورت گیرد تا دیگر شاهد ایجاد چنین مشکلاتی در این منطقه یا سایر نقاط نباشیم.

جبار کوچکی‌نژاد - نماینده مجلس / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها