افشای جزئیات قرارداد هنگفت مسی با بارسا

این لیونل پُر خرج

طی چند ماه اخیر هر بار اسمی از لیونل مسی به میان آمده، ته دل هواداران بارسلونا خالی شده است. از تابستان گذشته و بعد از اصرار ستاره آرژانتینی بر ترک بارسا، آنها منتظر این هستند که این اتفاق تلخ دیر یا زود بیافتد.
کد خبر: ۱۳۰۲۹۷۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم،  اما در بحبوحه این تنش‌ها و جنجال‌ها که اخیرا به روندی عادی در باشگاه بارسا تبدیل شده، روز گذشته روزنامه ال‌موندو گزارشی منتشر کرد که جزئیاتش همه را در شوک فرو برد.

گزارش مربوط به قراردادی است که جوزپ بارتامئو، رئیس قبلی بارسا در سال‌۲۰۱۷ با لیونل مسی بست. طبق این اسناد که در صفحه نخست این روزنامه چاپ شد،  درآمد ستاره آرژانتینی بارسا طی چهار فصل می‌تواند به ۵۵۵‌میلیون یورو برسد. این قرارداد شامل دستمزد ثابت، حق انتشار تصویر مسی و مبالغ متغیر دیگری است که می‌تواند در سال به ۱۳۸‌میلیون یورو برسد. علاوه بر اینها یک پاداش ۱۱۵‌میلیون یورویی بابت پذیرفتن قرارداد جدید و همچنین ۷۸‌میلیون یورو پاداش وفاداری در این قرارداد برای مسی در نظر گرفته شده است. در حالی که تنها چند ماه به پایان این قرارداد باقی‌مانده، گفته می‌شود مسی تاکنون نزدیک به ۵۱۱‌میلیون یورو از این مبلغ را دریافت کرده است.  با این حساب، مسی در بین تمام ورزشکاران تاریخ بیشترین دستمزد را دریافت کرده است. برای آن‌که بهتر بدانیم این دستمزد تا چه میزان است باید به این نکته توجه کرد که دستمزد مسی ۱۵‌برابر بیشتر از الکساندر اوکچین، ستاره NHL ( لیگ ملی هاکی در آمریکا ) و ۵‌برابر بیشتر از لبرون جیمز، ستاره NBA است.

انتشار این گزارش با واکنش سریع باشگاه بارسلونا و همچنین خود مسی روبه‌رو شد. در همین رابطه، باشگاه بارسا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قاطعانه هرگونه مسؤولیت در انتشار این سند را انکار می‌کند و در مورد خسارات وارده از سوی این نشریه، پیگردهای قانونی را انجام خواهد داد. در همین حال، مارتا رومان، خبرنگار رادیو EsportsRac۱ اسپانیا خبر داد که مسی قصد دارد علیه نشریه ال‌موندو مادرید به دلیل افشای بندهای قراردادش شکایت کند. این خبر در حالی اعلام شد که طی چند وقت اخیر، گزارش‌های متعددی در مورد بدهی‌های مالی بارسلونا در رسانه‌ها منتشر شده است. اولین گزارش اواخر ماه اکتبر گذشته بود که اعلام شد به دلیل بحران ناشی از کرونا، باشگاه کاتالانی نزدیک به ۹۷‌میلیون یورو ضرر کرده است. چند روز پیش هم اعلام شد میزان بدهی‌های این باشگاه به رقمی حدود 1/17 ‌میلیارد یورو رسیده است. گفته می‌شود حدود ۲۷۰‌میلیون یورو از این بدهی‌ها مربوط به مبالغی است که بارسا از بانک‌ها و موسسات مالی قرض گرفته و حداکثر تا سه ماه دیگر باید به طور کامل پرداخت شود. در این میان مدیران بارسا چند وقت پیش برنامه‌ای برای توسعه باشگاه در‌نظر گرفتند که حدود ۸۰۰‌میلیون یورو هزینه خواهد داشت. با اتفاقات و خبرهایی که پیرامون باشکاه بارسلونا شنیده می‌شود، نمی‌توان زیاد انتظار داشت که رئیس بعدی این باشگاه هم بتواند این تیم را به این زودی‌ها به روزهای اوجش برگرداند.

مبلغ کل قرارداد 4 ساله: 555 میلیون یورو 

حداکثر خالص دریافتی سالانه: 138 میلیون یورو 

دستمزد روزانه: 378 هزار یورو

دستمزد در هر دقیقه: 262 یورو

دستمزد ساعتی: 15 هزار و 750 یورو

 

حسین خلیلی - گروه ورزش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها