به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ضمیمه تپش، کارشان و عشقشان به هم گره خورده است، اما همیشه کار به دلخواه آنها پیش نمیرود و یک اشتباه یا یک حادثه پیشبینی نشده باعث میشود جانشان را از دست بدهند و نامشان در خاطرهها بماند.
در آخرین حادثه محمد بزرگی چترباز نامداری که سال ۹۷ در فرودگاه رامسر از یک قدمی مرگ بازگشته بود، صبح دوم بهمن در مراسمی به یاد شهدای پلاسکو به علت باز نشدن چترش، هنگام پرش از نردبام آتشنشانی جان باخت. در داغ این هفته به موضوع مرگ ورزشکاران و بدلکاران هنگام اجرای حرکات نمایشی پرداخته و حادثه رخ داده برای آنها را مرور کردیم.
همه او را با عنوان بدلکار سریال هشدار برای کبری ۱۱ میشناسند، هرجا سخن از این سریال بود نام پیمان ابدی هم از سوی بینندگان تلویزیونی مطرح میشد.
بدلکار سینمایی که در آلمان زندگی میکرد و در فیلمها و سریالهای زیادی به عنوان مدیر یا بدلکار ایفای نقش کرده بود؛ مردی خوشاخلاق و خوشبرخورد.
ابدی سال ۸۵ برای آموزش جوانان علاقهمند و بازی در فیلمهای ایرانی از آلمان به کشور بازگشت و یک آموزشگاه بدلکاری تاسیس کرد.
او در اردیبهشت سال ۸۸ برای بازی و انجام صحنههای بدلکاری در تله فیلم «چشمان نامحسوس» قرارداد همکاری بست.
هنوز چند روز از شروع فیلمبرداری نگذشته بود که ۱۶اردیبهشت ابدی قرار شد صحنه واژگونی یک اتوبوس را اجرا کند.
گروه آماده فیلمبرداری شد. انتهای اتوبوس پر از بنزین بود و قرار بود ابدی با کوکتل مولوتف اتوبوس را آتش بزند و قبل از انفجار از اتوبوس بیرون بپرد.
یکی از شاهدان حادثه گفته بود؛ ابدی پشت فرمان نشست، یک لحظه دیدم کوکتل مولوتف از دست پیمان افتاد و او خم شد تا او را بردارد اما لاستیک اتوبوس روی سنگ بزرگی رفت.
کنترل همه چیز از دست خارج شد و ابدی سعی کرد با باز کردن در از اتوبوس خارج شود اما موفق نشد و زیر چرخ اتوبوس گیر افتاد.
بعد از متوقف کردن اتوبوس عوامل تولید فیلم سعی کردند او را بیرون بیاورند اما موفق نشدند و بدلکار حرفهای جان باخت.
عقربههای ساعت ۶و۵۰دقیقه صبح پنجشنبه را نشان میداد، محمدبزرگی با همان انرژی همیشگی که در صدایش موج میزد مقابل دوربین ایستاد و خبر داد میخواهد تا ساعتی دیگر از بالای نردبام ۶۴ متری آتشنشانی و به یاد شهدای آتشنشان با چتر به پائین بپرد. او با اینکه به کارش اطمینان داشت اما در پایان اعلام کرد اگر حادثهای در این اجرا برای او رخ داد از کسی شکایت ندارد و از دستگاههایی که مجوز دادند عذرخواهی میکند.
ساعت ۸و۴۵دقیقه بالای نردبام آتشنشانی ایستاد . نفسها در سینه حبس شده بود. به پائین پرید اما چتر باز نشد و حادثهای تلخ رقم خورد.
محمد را به بیمارستان منتقل کردند اما ۵۰ دقیقه تلاش پزشکان برای احیای او بینتیجه ماند و نامش در کنار شهدای پلاسکو برای همیشه ماندگار شد.
۱۵۷برنامه نمایشی با موتور اجرا کرده بود، از روی خودرو و آتش با موتور پریده بود و وقتی توانست عرض ۵۳ متری رودخانه در مرودشت را طی کند به شهرت رسید و رکورد آسیایی برجای گذاشت.
محمدجواد فالیزوانیان موتورسوار شیرازی اینبار تصمیمش را گرفته بود تا یک رکورد جدید با پرش از روی ۲۲ اتوبوس ثبت کند. دوستانش هرچه سعی کردند او را منصرف کنند، موفق نشدند.
بالاخره او اردیبهشت سال ۸۴ برای اجرای برنامه آماده شد. دوربینهای تلویزیون برای ثبت این لحظه تاریخی به پیست ورزشگاه آزادی آمدند، قرار شد این نمایش زنده پخش شود، محمدجواد بعد از دوبار چک کردن مسیر سوار موتور سوزوکی ۲۵۰ ، روی سکوی پرش قرار گرفت، پخش زنده تلویزیونی آغاز شد و موتور با گاز دادن پرواز از روی اتوبوسها را آغاز کرد اما چند ثانیه بعد به علت یک اشتباه و فاصله بین اتوبوس ۱۴ و ۱۵ این رکوردشکنی به تراژدی تبدیل شد و فالیزوانیان در این فاصله بین اتوبوسها سقوط کرد.
پخش زنده تلویزیونی متوقف شد و میلیونها ایرانی نگران، منتظر خبری از مرد موتورسوار بودند.
موتورسوار مجروح به بیمارستان منتقل شد اما جانش را به علت شدت صدمات از دست داد.
همه او را به سالار اچ آر سی میشناختند، عاشق موتور cbr۱۰۰۰بود و فضای مجازی پر بود از فیلمهایش، امید معروف به سالار اچ آر سی یکی از موتورسواران حرفهای تهران بود که وقتی فیلمی از موتورسواری با سرعت ۲۹۹ کیلومتر در یکی از اتوبانهای تهران منتشر کرد به شهرت رسید و هر روز دنبالکنندههایش در فضای مجازی بیشتر شدند.
از ۱۴ سالگی یک موتور هزار داشت و تمام زندگیاش شده بود موتور. از ۲۲سالگی وارد پیست شد اما چون کسی از او استقبال نکرد دو سال بعد پیست را ترک کرد و به موتورسواری در خیابان و انجام حرکات نمایشی رو آورد تا اینکه به شهرت رسید.
بسیاری او را دنبال میکردند و او هم حرکات آکروباتیک با موتور سنگین انجام میداد. سرانجام این موتورسوار آکروبات روز ششم خرداد سال ۹۸ درست در روز تولد ۳۰ سالگیاش در سعادتآباد با یک خودرو که در خلاف جهت حرکت میکرد برخورد و ساعتی بعد به علت خونریزی داخلی جان خود را از دست داد.
موتورسواری حرفهای بود و همه او را با انجام تک چرخهای حرفهایاش میشناختند، حرکات نمایشی را به بهترین شکل انجام میداد و به میکائیل یه چرخ معروف بود، حرفهای موتورسواری میکرد و هر روز فیلمهایش در فضای مجازی با موتورهای مختلف منتشر میشد.
میکائیل از موتورسوارانی بود که همراه دیگر موتورسواران در پیست فعالیت میکرد و حرکات نمایشی انجام میداد. او در آخرین اجرای نمایشی خود با موتور، در حالی که دوربینهای تلفن همراه روی او زوم بودند، دچار حادثه شد و جان باخت.
۱۵ مهرماه امسال ۲۸ مربی مرد و چهار مربی زن برای آزمون درجه ۲ مربیگری سنگنوردی در منطقه پلخواب استان البرز جمع شدند.
قرار بود مربیان زیر نطر استادان آموزشدیده، آموختههای قبلی را مرور کنند و کار با ابراز برای صعود را یاد بگیرند.
هنوز ساعتی از شروع دوره نگذشتهبود که در مسیر «دوستت دارم» مرتضی نادی یکی از مربیان تحت آموزش در مقابل دیدگان افرادی که در این دوره حضور داشتند، از ارتفاع سقوط کرد. وی به بیمارستان منتقل شد اما جانش را از دست داد.
پس از این حادثه یکی از شاهدان ماجرا در گفتوگو با مهر، نبود امکانات پزشکی در محل و تاخیر در انتقال این سنگنورد به بیمارستان را از جمله دلایل مرگ او اعلام کرد.
نهم اسفندماه ۹۷ کارمند هواپیمایی ماهان همه چیز را چک میکند تا بتواند ازارتفاع ۷۰۰۰پایی یک فرود خوب داشتهباشد.
علی طالقانی برای پرش از آسمان قشم لحظه شماری میکند، چتر نجات و اضطرار را چک میکند و در ارتفاع ۷۰۰۰پایی پرش خود را آغاز میکند، اما یکباره همه محاسبات بههم میریزد.
طالقانی هرچه تلاش میکند چتر نجات باز نمیشود. او کمتر از یک دقیقه وقت دارد تا خودش را نجات دهد، تلاش برای باز کردن چتر اضطرار هم بیفایده است و او با سرعت زیاد با زمین برخورد میکند. ساعتی بعد پیکر بیجان این چترباز در روستایی حوالی شیب دراز قشم کشف شد.
۱۲تیرماه سال ۹۵، هواپیمای سبک آموزشی در فرودگاه پیام البرز آماده پرواز میشود، همه چیز برای پرواز خوب، آماده است و با اجازه برج مراقبت هواپیما بلند میشود تا ساعتی بر فراز استان البرز پرواز کرده و مرد ۳۵ ساله که در حال آموزش است، پرواز واقعی را تجربه کند.
هواپیما چند دوری روی کرج میزند و به سمت نظرآباد پرواز میکند؛ اما دقایقی بعد دچار نقص فنی میشود بنابراین استاد خلبان ارتفاع را کم کرده و تصمیم میگیرند هواپیما را فرود بیاورند، به نزدیکی کارخانه محور خودرو که میرسند، هواپیما به یکباره سقوط میکند. در این حادثه خلبان ۳۵ ساله در حال آموزش جان باخت.
به غواصی عشق و علاقهای خاص داشت و به دنیای زیر آب عادت کردهبود. ۲۵ مهر امسال، همراه دو دوستش در کنار سکوی نفتی فروزان رفته و با پوشیدن لباس به عمق دریا زد؛ اما دیگر خبری نشد. با گذشت زمان دو دوستش به موضوع مشکوک شده و جست وجو را آغاز کردند. بعد از چند ساعت جسد را پیدا کردند و به ساحل انتقال دادند.
مجید غمخوار - ضمیمه تپش روزنامه جام جم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
«جامجم» در گفتوگو با عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به بررسی اثرات منفی حفر چاههای عمیق میپردازد
سخنگوی صنعت آب در گفتوگو با جامجم: