ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا اندکی بعد از بالا گرفتن تنش میان پکن و تایپه در دریای چین جنوبی، وارد این آبراه کلیدی شد.
کد خبر: ۱۳۰۲۲۲۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» آمریکا و ناوگروه همراه آن، همزمان با بالا گرفتن ادعاهای جدایی‌طلبانه تایوان که با مقابله به مثل پکن مواجه شده است، وارد دریای چین جنوبی شد.
 
ورود این ناوگروه به دریای چین جنوبی در حالی انجام شد که صبح امروز ۱۲ جنگنده و بمب افکن هسته‌ای چین، به قدرت نمایی در حریم هوایی تایوان در محدوده جزایر «پراتاس» پرداختند.
 
فرماندهی ایندوپاسیفیک ایالات متحده، مدعی شد حضور روزولت در آب‌های دریای چین جنوبی با هدف حراست از آزادی دریانوردی انجام می‌شود.
 
فرماندهی ناوگروه تئودور روزولت نیز مدعی شد با توجه به اینکه دو سوم از حجم تجارت جهانی از طریق این آبراه کلیدی انجام می‌شود؛ حضور ما برای حراست از نظم قانون محور ضروری است.
 
با توجه به اظهارات «آنتونی بلینکن» نامزد پیشنهادی پست وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه چین بزرگترین چالش ایالات متحده است و از آنجا که واشنگتن صبح امروز نیز در اظهاراتی مداخله جویانه از التزام به حمایت نظامی از تایوان خبر داد؛ به نظر می‌رسد که دولت دموکرات جو بایدن که چند روزی است زمام قدرت را در کاخ سفید به دست گرفته، ادامه دهنده رویکرد خصمانه دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در مواجهه با پکن است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها