دلایل گرانی محصولات کشاورزی در ماه‌های اخیر چیست؟

رقابت خیار با بیت‌کوین!

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران توضیح داد؛

علت افزایش قیمت سبزی

حدود دو هفته‌ای می‌شود که سبزی‌های برگی و برخی از صیفی جات مانند خیار رسمی و لوبیا سبز در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است. افزایش قیمتی که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران علت آن را سردی هوا و افزایش هزینه‌های تولید در گلخانه‌ها می‌داند.
کد خبر: ۱۳۰۲۱۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، اسدالله کارگر در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که علت افزایش قیمت سبزی‌های برگی در دو هفته اخیر چیست، گفت: در فصل زمستان به علت برودت هوا سبزیجات و برخی صیفی‌جات از مناطق خاصی از کشور تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در تابستان سبزی و صیفی مورد نیاز تهران از شهرهای اطراف تهران یعنی ورامین، کرج و... تامین می شد، ولی در حال حاضر جنوب کشور تامین کننده بخشی از سبزیجات و صیفی جات مورد نیاز کشور است و بخشی دیگر نیز توسط گلخانه‌ها تامین می‌شود و طبیعتا هزینه‌ها بیشتر خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران اضافه کرد: علاوه بر جنوب اصفهان، کاشان و شهرهای شمالی تامین کننده بخشی از سبزیجات از جمله تربچه، ریحان، تره، پیازچه و اسفناج هستند که در برخی از این استان‌ها در گلخانه و در برخی دیگر کشت در فضای باز است.

وی در پایان گفت: در زمستان با افزایش قیمت مقطعی برخی اقلام مواجه هستیم اما قیمت‌ها به زودی با گرم تر شدن هوا کاهشی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها