عکس گرفتن با مهرداد میناوند روی تخت بیمارستان به سوژه تبدیل شده است. روزنامه جام جم در این رابطه گزارشی نوشته است که این گزارش را در ادامه می خوانید.
کد خبر: ۱۳۰۲۰۷۱

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه جام جم نوشت: بستری شدن مهرداد میناوند در بیمارستان. در همه فیلم‌هایی که از اعلام وضعیت پزشکان منتشر شده هیچ بی‌اخلاقی‌ای مشاهده نشده. فردی که فیلمبرداری می‌کند جوانب احتیاط و احترام را رعایت کرده و تمام تلاش خودش را می‌کند تا تصویر مهرداد میناوند در کادر نباشد اما چند ساعت بعد عکسی منتشر می‌شود که همه آن تلاش‌ها را بر باد می‌دهد.
عکس یکی از پزشکان درحالی که تصویر مهرداد میناوند پشت سرش به‌وضوح دیده می‌شود دوباره همه را یاد ماجرای عباس جدیدی انداخت. این حرکت آنقدر سر و صدا کرد که جهانپور، مدیر روابط‌عمومی وزارت بهداشت را وادار به واکنش کرد و گفت:«غیر‌اخلاقی است، متاسفم.» در فضای مجازی هم کاربران به‌شدت از رفتار این پزشک متعجب شده‌اند و از این نوشته‌اند که چنین کاری از یک پزشک متخصص بعید است. از روزهایی که عباس جدیدی برای عکس یادگاری با منصور پورحیدری در بیمارستان، سوژه فضای مجازی شده بود، یکی دو سالی می‌گذرد اما طبق معمول، همه‌چیز به چند شوخی تلگرامی و اینستاگرامی محدود شد و هیچ‌کسی هم درس عبرت نگرفت.
عیادت از بیمار کار پسندیده‌ای است و همه بزرگان دین هم آن را توصیه کرده‌اند اما چرا باید با بیمار عکس انداخت؟ برای خودنمایی؟ برای این‌که اگر آن بیمار فوت کرد آخرین عکس یادگاری را داشته باشند یا... .
انتشار و تماشای این عکس‌ها برای مردم که جذابیت ندارد و همیشه با انتقاد آنها روبه‌رو شده است. اگر مردم عادی با یک سلبریتی که روی تخت بیمارستان خوابیده عکس می‌گیرند (البته آن هم کار اشتباهی است) می‌شود این توجیه را برایش آورد که مثلا تا به‌حال آن سلبریتی را ندیده‌اند و برای‌شان دیدن چهره آن آدم جذاب است و هزار و یک دلیل دیگر اما سایر سلبریتی‌ها و بعضی از پزشکان چطور؟»
 شکی وجود ندارد که برخورد قانونی با این رفتارهای زشت نمی‌شود انجام داد اما از نظر اخلاقی می‌شود با توصیه، با فرهنگ‌سازی و با خیلی از روش‌های دیگر این نمایش زشت را پایان داد. این چند کلمه خطاب به همه کسانی است که با بیمارها، با کسانی که تازه فوت شده‌اند و... عکس می‌گیرند. شما قدردان، شما با‌معرفت و شما نهایت فردی که بالاترین شعور اجتماعی را دارد؛ به این نمایش پایان بدهید و یک لحظه خودتان را جای خانواده فردی که روی تخت بیمارستان خوابیده، بگذارید. بدون شک هرگز دوست ندارید که تصویری از حال نزار عزیزان‌تان در فضای مجازی پخش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها