رئیس کل بانک مرکزی نوشت: روند فزاینده صادرات نفتی و فرآورده‌ها و صادرات غیرنفتی در ماه‌های اخیر موید بر این (اقدامات تاثیر گذار برای کنترل تورم) نکته است.
کد خبر: ۱۳۰۲۰۴۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بانک مرکزی، همتی، رییس کل بانک مرکزی در جدیدترین پست اینستاگرامی خود نوشت: سه شنبه شب گذشته، به دعوت شبکه افق، در برنامه معیار، ابعادی از تلاش‌های مجموعه حاکمیت و به ویژه بانک مرکزی در خنثی سازی تحریم‌های آمریکا و اقدامات بانک مرکزی در جلوگیری از فروپاشی اقتصادی را تشریح کردم.

وی افزود: بحث اصلی این بود که در صورت نبود سیاست گذاری‌های مقاومتی و اقدامات بانک مرکزی، برای کنترل تراکنش‌های ریالی و پایه پولی و صیانت از ذخایر ارزی و تأمین مالی واردات کالا‌های اساسی و دارو، افزایش پایه پولی و نقدینگی و ارزان فروشی ارز می‌توانست کشور را در موقعیتی قرار بدهد که مطابق پیش بینى بسیارى از تحلیل گران با تورم افسارگسیخته و نرخ ارز غیرمعقول بالایی روبه رو شود.

همتی تاکید کرد: به دلیل سیاست‌ها و برنامه‌های انجام شده و در حال انجام و ابزار‌های طراحی شده و در حال استفاده، به ویژه در حوزه سیاست گذاری پولی و تأمین مالی کسری بودجه، شرایط امروز کشورمان به هیچ وجه به وضعیت قبلی باز نمی‌گردد و مجموع شرایط نیز همین را نشان مى دهد. بانک مرکزی و در کل مجموعه نظام به درستی از بحران تحریم‌ها به عنوان فرصتی برای بسیاری از سیاست‌ها استفاده کرد و این اصلاحات را ادامه خواهد داد. تجربیات گرانسنگ خنثی سازی تحریم و اصلاح روندها، چه در بانک مرکزی و وزارت نفت و چه در بین مجموعه فعالان اقتصادی بخش خصوصی، بستر و شرایط متفاوتی را برای تجارت خارجی و نیز رشد تولید ملی، حتی با تداوم آن تحریم‌ها فراهم ساخته است. روند فزاینده صادرات نفت و فرآورده وصادرات غیرنفتی در ماه‌های اخیر مؤید این نکته است. هرچند، شک ندارم تحریم‌های آمریکا نیز نمى تواند روند قبل را طى کند.

صادرات نفتی و غیر نفتی رو به رشد است / به عقب بر نمی‌گردیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها