قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۰۸

افت قیمت طلا در بازار های جهانی

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد:

کاهش ۵۵۰ هزار تومانی حباب سکه

به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم افزایش ۴۱ دلاری قیمت اونس جهانی در طول یک هفته اخیر اما مقایسه قیمت‌ها در آخرین معاملات هفته نسبت به ابتدای هفته نشان می‌دهد که تغییر چندانی در قیمت اسکه و طلای داخلی ایجاد نشده است؛ بلکه اثر تغییرات پارامترهای موثر، خود را در تخلیه حباب سکه نشان داده است؛ بگونه‌ای که در طول هفته حباب سکه ۵۵۰ هزار تومان کاهش یافته و به ۳۰۰ رسیده است.
کد خبر: ۱۳۰۲۰۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، محمد کشتی‌آرای در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: تغییرات در طول هفته‌ای که گذشت بدین صورت بوده است که قیمت جهانی طلا افزایش ۴۱ دلار داشته است؛ اما در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه)، دیده شد که قیمت‌ها نسبت به ابتدای هفته تغییری نداشته است. این در حالی است که قیمت هر اونس جهانی بطور متوسط تا روز گذشته ۴۱ دلار افزایش یافته و قیمت ارز هم به نسب ابتدای هفته تغییری چندانی نداشته است.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، ادامه داد: این سوال مطرح می‌شود که این افزایش ۴۱ دلاری قیمت اونس جهانی، چگونه در قیمت سکه‌ تغییری ایجاد نکرده است؟ در این رابطه باید گفت؛ اتفاقی که افتاده این است که قسمتی از حباب انواع سکه‌ها (سکه طرح جدید و قدیم، نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی) تخلیه شده است. اما باتوجه به افزایش قیمت طلای جهانی، هر مثقال طلا حدود ۱۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار طلا هم به نسبت ابتدای هفته، گرمی ۲۳ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

وی تاکید کرد: مقایسه قیمت انواع سکه در آخرین معاملات روز گذشته، نسبت به ابتدای هفته، تغییری را نشان نمی‌دهد اما این در حالی است که اواسط هفته، قیمت انواع سکه به میزان قابل توجهی، کاهش پیدا کرد که علت آن هم کاهش شدید نرخ ارز بود که به کانال ۲۲ هزار تومان رسیده بود و قیمت سکه را هم به کانال ۹ میلیون تومان کشانده بود. اما در روزهای پایانی هفته، مجدد قیمت‌ها افزایش پیدا کرد. در حقیقت قیمت‌ها از ابتدای هفته تا اوسط هفته کاهشی و پس از مجدد افزایشی پیش رفت؛ بدین ترتیب تغییری چندانی در قیمت‌های معاملات پایانی هفته نسبت به ابتدای هفته دیده نمی‌شود.

کاهش ۵۵۰ هزار تومانی حباب سکه

کشتی‌آرای در رابطه با تخلیه حباب سکه در طی هفته‌ای که گذشت، ضمن یادآوری اینکه حباب سکه در مهرماه سال جاری تا دو میلیون تومان و در آذر ماه نیز تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم پیش رفته بود، تصریح کرد: در طول یک هفته اخیر نیز می‌توان گفت که حباب سکه، تخلیه شد. حباب هر قطعه سکه که تا اواسط هفته به ۸۵۰ هزار تومان رسیده بود، از اواسط هفته به بعد نیز مجدد ۵۵۰ هزار تومان کاهش یافت و روز گذشته (پنجشنبه) برای هر قطعه سکه، به ۳۰۰ هزار تومان رسید.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، آخرین قیمت‌های ثبت شده برای سکه و طلای داخلی را اینگونه اعلام کرد که در حال حاضر قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارند.

این مقام صنفی افزود: همانطور که اشاره شد هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۲۳ هزار تومانی در طول هفته، اکنون یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۷ عیار هم با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبه به اوایل هفته، چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت دارند. آخرین نرخ ثبت شده برای هر اونس جهانی ۱۸۷۰ دلار است.

کشتی‌آرای در رابطه با میزان معاملات در بازار نیز اظهار کرد: میزان دادوستدها در طول هفته اخیر به صورت عادی بود؛ البته در طول هفته باتوجه به تغییر دولت آمریکا، انتظار می‌رفت که یکباره قیمت ارز کاهش پیدا کند؛ لذا به تصور کاهش بیشتر قیمت‌ها، تقاضای چندانی در بازار وجود نداشت که همین موضوع در کاهش حباب سکه هم کمک‌کننده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها