نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز (جمعه) از تغییرات در ساختار امنیتی و نظامی و تدوین یک برنامه امنیتی جامع و موثر برای مقابله با چالش های پیش رو خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۲۰۳۵

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در نشست فوق العاده شورای وزارتی امنیت ملی گفت: امنیت فقط یک کلمه نیست که در رسانه ها از آن دم بزنیم بلکه یک مسوولیت است، زندگی مردم و فرزندان ما تعارف بردار نیست، کسی که در سطح مسوولیت حفاظت از شهروندان نباشد باید از موقعیت خود کناره گیری کند.

وی با اشاره به انفجار روز پنجشنبه در بغداد گفت: آنچه دیروز اتفاق افتاد نقضی است که ما اجازه تکرار آن را نمی دهیم. ما به مردم خود قول امنیت داده ایم و این نقض نشان دهنده نقصی است که باید فوری رفع شود.

الکاظمی که ریاست این جلسه را برعهده داشت، افزود: سرویس های امنیتی ما طی ماه های گذشته تلاش زیادی کردند و عملیات بزرگی علیه گروه تروریستی داعش انجام شد که بیشتر آنها با موفقیت همراه بود. داعش هر روز در تلاش است که به بغداد برسد و عملیات این گروه با اقدامات پیشگیرانه خنثی شد اما متأسفانه روز گذشته داعش دست به عملیات زد و خون های بی گناه ریخته شد. ما اجازه تکرار نقض امنیت را نمی دهیم.

وی تصریح کرد: چالش هایی در سرویس های اطلاعاتی وجود دارد که باید هر چه سریعتر رفع شوند و من شخصا بر این موضوع نظارت خواهم کرد. به همین دلیل وضعیت جدیدی اعمال خواهد شد و تدابیر فوری اتخاذ می شود. عراق کشوری واحد است و باید تمامی موسسه های امنیتی و نظامی هم با روحیه ای واحد عمل کنند. با جدیت تمام تلاش های اطلاعاتی یکپارچه خواهند شد، تعارفات به ضرر عراق و عراقی ها جایی ندارد.

الکاظمی ادامه داد: سلسله تغییراتی در ساختار امنیتی و نظامی ایجاد کردیم و به دنبال ترسیم طرح امنیتی جامع و موثر برای مقابله با چالش های پیش رو هستیم. پست امنیتی یک مسوولیت است و وقتی نقضی صورت می گیرد باید فرماندهان امنیتی مسوولیتش را برعهده بگیرند. فرماندهان امنیتی مسوولیت دارند و باید نسبت به توسعه کادر میانه، آموزش و توانمند کردن آن برای مقابله با چالش ها توجه داشته باشند. زندگی مردم تعارف بردار نیست. اجازه نمی دهیم نهاد امنیتی وارد درگیری های احزاب سیاسی شود. باید در حوزه امنیتی کاملا حرفه ای عمل کنیم.

الکاظمی در پایان گفت: وظیفه ما در این مرحله تاریخی در عراق، تولید رهبران شایسته، در تمام سطوح امنیتی، سیاسی و اقتصادی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها