هر منطقه حداکثر ۲ ساعت خاموش می‌شود

جزئیات قطعی های برق سه شنبه

سخنگوی صنعت برق گفت: تلاش می‌شود با هماهنگی قبلی با صنایع در روزهای سرد پیش رو در مصرف برق این بخش محدودیت اعمال شود تا نیاز به اعمال خاموشی برای بخش خانگی و مراکز حساس نباشد.
کد خبر: ۱۳۰۲۰۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، مصطفی رجبی مشهدی امروز (جمعه) در گفتگو با ایرنا در باره آسیب دیدن صنایع از قطعی برق هفته گذشته افزود: اولویت ما تامین برق بخش خانگی و مراکز حساس است.

وی ادامه داد: به طور قطع در این شرایط سخت که مصرف گاز افزایش چشمگیری پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود از این میزان هم فراتر برود، لازم است محدودیت‌های هماهنگ شده‌ای را برای بخش صنعت نظیر سایر بخش‌ها داشته باشیم تا اینها با اطلاع قبلی بخشی از مصرف برق خود را قطع کنند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: این اقدام ها با هماهنگی قبلی است و امید است با توجه به اینکه با هماهنگی قبلی انجام می شود منجر به خسارت برای این بخش نشده باشد البته به محض اینکه محدودیت سوخت نیروگاه ها برطرف شود شرایط به روال عادی بر خواهد گشت و در آن زمان صنایع می‌توانند از حداکثر تولید خود بهره گیرند.

برخی از فعالان بخش صنعت اعلام کرده اند به دلیل بروز خاموشی در هفته گذشته متحمل خسارت شده اند.

مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران در همین رابطه در یکی از صفحه های اجتماعی خود نوشت: قطع برق‌های اخیر به غیر از اینکه شهروندان را کلافه کرده، به صنایع صدمات وارد و ماشین‌آلات آنها را دچار خسارت کرده‌است.

هفته گذشته روند مصرف گاز در کشور به دلیل افزایش سرمای هوا رشد قابل ملاحظه‌ای کرد و منجر به آن شد تا درآن هفته برای ساعت‌هایی برق در برخی مناطق کشور قطع شود.

در همین رابطه سخنگوی صنعت برق با اشاره به برخی خاموشی‌ها در تعدادی از کلانشهرهای کشور از جمله پایتخت، گفت:‌ این خاموشی‌ ها ناشی از کمبود سوخت نیروگاه‌ ها است.

مصطفی رجبی‌مشهدی افزود: به دلیل افزایش میزان مصرف گاز در بخش خانگی ناشی از افزایش سرما، عرضه سوخت گاز به نیروگاه‌ ها با محدودیت مواجه شده است.

وی بیان‌داشت:‌ این محدودیت عرضه سبب شده نیروگاه‌ها نتوانند نسبت به تامین سوخت گاز اقدام کرده و به همین دلیل برخی از آنها خاموش شده‌اند که همین مساله موجب بروز خاموشی‌ها شده است.

رجبی‌مشهدی، از تلاش برای تامین سوخت جایگزین برای این نیروگاه‌ها خبر داد و خاطرنشان‌کرد: با عرضه سوخت این خاموشی‌ها برطرف خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق بر لزوم رعایت صرفه‌جویی از سوی مشترکان تاکید کرد و گفت:‌ صرفه‌جویی در مصرف انرژی سبب می‌شود اعمال خاموشی‌ها کمتر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها