کد خبر: ۱۳۰۱۸۱۱
پمپ استخر و اهمیت آن
 
اگر پول خود را برای ساخت استخر سرمایه گذاری کرده اید، پس باید یک پمپ استخر خوب و با کیفیت نیز انتخاب کنید. احتمال زیاد همه استخرداران از این واقعیت مطلع هستند که لازم است در استخرها پمپ استخر وجود داشته باشد، اما شاید دلیل آن را ندانید. پمپ در اصل قلب سیستم تصفیه استخر می باشد و وظیفه گردش آب درون استخر را بر عهده دارد.
 
پمپ آب را از طریق کفگیر و فاضلاب اصلی از استخر می کشد و سپس به سمت فیلتر استخر هل می دهد. فیلتر استخر پس از تصفیه ، آب را به استخر برمی گرداند.
وجود پمپ استخر، برای نگهداری از استخر شما ضروری است. اگر یک پمپ معمولی استخر و ارزان قیمت برای استخرتان استفاده کنید، بدترین سرمایه گذاری را انجام داده اید. بهتر است برای حفظ گردش آب استخرتان  یک پمپ با کیفیت عالی انتخاب کنید.
اما سوالی که استخرداران می خواهند بدانند این است که یک پمپ استخر اصل چیست و چگونه می توانند آنرا خریداری کنند.  در اینجا شما را با پمپ استخر و عملکرد آن آشنا می کنیم وپمپ استخر با برندهای مختلف را برایتان معرفی می کنیم تا بتوانید یک پمپ استخر مناسب برای استخرتان خریداری کنید.
 

پمپ استخر و اجزاء آن

 
پمپ استخر و اهمیت آن
 
پمپ استخر از سه جزء تشکیل شده است:
 
·         موتور
·         پروانه
·         استرینر
 
موتور پمپ استخر برقی است و از برق 110 یا 220 ولت استفاده می کند و 3450 دور در دقیقه می چرخد. باید مواظب باشید تا آب اضافی از طریق دریچه های خنک کننده واقع در زیر محفظه به موتور وارد نشود. پروانه به انتهای شافت موتور متصل است و همانطور که می چرخد، آب را از طریق یک لوله منتهی به فیلتر از بالای پمپ خارج می کند.
 
زمان اجرای پمپ استخر، به دو عامل بستگی دارد:
 
·         تقاضای شیمیایی
·         هزینه انرژی
 
از آنجا که نور ماوراء بنفش  کلر را از آب خارج می کند ، بدیهی است که بیشترین میزان کلر در طول روز وجود دارد. از آنجا که اکثر روش های افزودن کلر برای تأمین استخر با مقدار مناسب کلر به عملکرد پمپ نیاز دارند ، بنابراین می توان نتیجه گرفت که بهتر است پمپ در روز کار کند تا شب. با این وجود ، به دلیل هزینه بیشتر انرژی الکتریکی در ساعات روشنایی روز ، باید این دو عامل سنجیده شود تا برنامه مشخص شود ، که به بهترین وجه نیازهای هر استخر و صاحب آن را برآورده کند.
 
حالت ایده آل این است که پمپ از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب کار کند و برای شرایطی که هزینه برق در طول روز متفاوت نیست ، بهترین خواهد بود. با این حال ، در موارد دیگر ممکن است لازم باشد پمپ در طول شب کار کند تا از هزینه های بالای مصرفی جلوگیری شود. لازم به ذکر است که مقدار کلری که به استخر اضافه می شود باید به اندازه ای باشد که سطح کلر در بیشتر ساعات نور روز، به ویژه در بعد از ظهر در ppm 3.0 یا بالاتر از آن باقی بماند.
 

انواع برند پمپ استخر

 
معرفی انواع برندهای پمپ استخر
 
به طور کلی میتوان گفت، عملکرد استخر شنا به عملکرد پمپ استخر بستگی دارد. سیستم تصفیه استخر به طور کلی نمی تواند بدون پمپ کار کند و آب استخر بدون عملکرد صحیح پمپ فیلتر نمی شود. بنابراین بسیار مهم است که از برنامه مناسب عملکرد پمپ مطلع شوید. در سالهای اخیر شرکت ها و کمپانی های بسیاری  که در زمینه تجهیزات استخری فعالیت می کنند، به تولید پمپ استخر روی آورده اند. در این بین کمپانی هایوارد در آمریکا به عنوان برترین تولدد کننده تجهیزات استخری می باشد که بهترین انواع تجهیزات از جمله پمپ استخر را تولید می نمایند.
 
 اما کمپانی هایواتر نیز در سالهای اخیر، توانسته است خود را به عنوان یک برند معروف در زمینه تجهیزات استخر، سونا و جکوزی معرفی کند. تولید پمپ استخر در مدلهای متفاوت از جمله:
 
·         Hiwater  مدل HW2200
·         Hiwater  مدل HW1600
·         Hiwater  مدل HW1500
·         Hiwater  مدل HW1000
·         Hiwater  مدل HWH600
·         Hiwater  مدل HWH1000
 
ارائه شده است. جهت خرید پمپ استخر هایواتر به سایت https://digipoolmarket.com مراجعه نمایید. کیفیت بسیار بالا و گارانتی یکساله پمپ استخر هایواتر در شرکت ساینا تصفیه آریا نشان از اعتماد و اطمینان به این محصول می باشد. از دیگر برندهای معروف در زمینه پمپ استخر می توان به برندهای ایمکس، اطلس پول و لئو اشاره نمود.
 

نکات مهم خرید پمپ استخر

 
 در هنگام خرید پمپ استخر و انتخاب پمپ به نکات زیر توجه بفرمایید، تا بتوانید پمپ مناسبی برای استخرتان تهیه نمایید.
 

جنس پمپ استخر

 
هنگامی که برای خرید پمپ استخر اقدام می کنید، باید به جنس مواد بدنه و موتور استخر دقت کنید، زیرا موادی که برای ساخت آن استفاده شده است یک عامل تعیین کننده در انتخاب پمپ می باشد. قسمت داخلی باید از فلز محکم ساخته شده و قسمت بیرونی آن باید دارای دیواره های پلاستیکی ضخیم باشد. این امر محافظت از عناصر را تضمین می کند..
 

قدرت پمپ استخر

 
قدرت پمپ استخرتان باید با ابعاد استخرتان متناسب باشد. شما باید پمپی را انتخاب کنید که با اندازه وعمق استخرتان متناسب باشد.  انتخاب یک پمپ بزرگ برای یک استخر کوچک نمی تواند ایده جالبی باشد. سعی کنید پمپی را انتخاب کنید،  که از فناوری بهینه انرژی استفاده کند زیرا این موضوع به  شما کمک می کند تا در مصرف انر›ی و برق صرفه جویی کرده و در نتیجه کاهش هزینه را در بردارد.
 

عملکرد آرام پمپ استخر

 
واضح است که شما به هیچ عنوان دوست ندارید، در حالی که در کنار استخرتان نشسته اید و می خواهید آرامش داشته باشید، صدای پمپ استخر آرامش شما را برهم بزند. وجود سر و صدا در پمپ استخر لزوما به منزله قدرت نیست، بلکه بهتر است یک پمپ ساکت انتخاب کنید. در این صورت شما می توانید در کنار استخرتان استراحت کنید در حالی که می دانید پمپ شما در حال محافظت از استخرتان است.
 

سرعت متغیر پمپ استخر

 
پمپی را انتخاب کنید که بتواند در سرعت های متفاوت کار کند، این یک امر ضروری است . زیرا شما قادر خواهید بود سرعت مناسب را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید و بدون استرس از مصرف انرژی بالا از استخرتان استفاده بهینه نمایید.
 
نکته اصلی که در خرید پمپ استخر باید به آن توجه کنید این است که ، پمپی را برای استخرتان انتخاب کنید که به تمام نیازهای شما پاسخ دهد. برای خرید تجهیزات استخر مناسب برای استخرتان می توانید به سایت   digipoolmarket.com مراجعه کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری را کسب کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها